Reclamefolders
zijn fántastisch.

Buiten
het eten om, gaan er hier ook aardig wat kratten bier doorheen en die
zijn in de aanbieding toch al gauw een paar euro goedkoper dan de
normale prijs. De wekelijkse bierjacht, zullen we maar zeggen. Het
liefst natuurlijk ook nog in een dichtstbijzijnde supermarkt, met het
oog op de benzinekosten.
Nou
vooruit bij de Plus was het Amstelbier in de aanbieding en volgens de
handige app; biernet.nl was dat ook de enige supermarkt die die week
bier in de aanbieding had. De Plus is niet helemaal in de buurt, maar
met 4 euro korting, tja, dan combineer je dat gelijk met wat andere
winkels die we hier ook niet hebben. Zo kan het dan best nog wel uit.
Onzeker als de pest en hij
verschoot gelijk naar de kleur waar een tomaat jaloers op zou zijn.
‘Ik zal even kijken, mevrouw,’ zei hij. Het duurde niet lang voor
hij terug was en deze keer, dacht ik dat ik 112 moest bellen, zijn
kleur begon aardig op een aubergine te lijken. ‘Sorry, het is
uitverkocht,’ zei hij en durfde mij niet eens aan te kijken. ‘Nou
dat is dan weer een fraaie boel,’ zei ik, ‘want we zijn hier
juist speciaal voor die aanbieding naar toe gekomen.’ Een tegoed
bon, kon hij mij nog wel aanbieden. Die hoefde ik niet aangezien het
dan qua benzinekosten, toch echt niet meer uit zou kunnen. Met zwaar
de pest in rekende ik de andere boodschappen af en keerden we
huiswaarts.

Het heeft in totaal wel vier week geduurd, voordat de
betreffende whiskey eindelijk weer in het schap stond. Je moest wel
even goed kijken, het waren er namelijk maar drie.
Schandalig
vind ik het, wanneer producten in de aanbieding zijn en zich niet in
de schappen bevinden. Waarom is het een aanbieding dan? Is het gewoon
een simpel lokkertje om je naar een bepaalde winkel te krijgen? Of is
het gewoon laksheid van de bedrijfsleider van betreffende winkels,
die domweg niet op de klanten hun behoeftes inspeelt. Hij weet toch
van te voren dat bepaalde aanbiedingen sneller verkocht worden dan de
andere?
Ik
noem dat logisch incalculeren. Dat hebben ze op de havo toch vast wel
geleerd, of hoeft een bedrijfsleider niet een hoog genoten opleiding
te hebben voor zijn functie?
2016©Vlindertje73
1 opmerking:
De folders zijn echt een uitkomst als hygiënisch "vloertje" in de kliko.
Een reactie posten