zaterdag 25 september 2010

DRIE KASTJES VOOR JE HUIS

Ergens midden in de wijk viel me dit huis, en de situatie ervoor, op. Drie verschillend gekleurde kastjes voor het huis, daarachter een bank die met een ketting vaststaat, en een bordje voor het raam waarop staat dat de hond in drie tellen bij je is als je iets doet wat niet door de beugel kan. Aan de gordijnen te zien waren er geen bewoners thuis, anders had ik graag even wat vragen gesteld. Is het wel leuk om drie van die kastjes voor je huis te hebben? Daar kijk je toch tegen aan als je op je bankje zit? Of is het een mooie erfafscheiding? Maar ook, indien de mensen zich er aan storen: was het nou niet mogelijk geweest om die drie verschillende kastjes binnen een straal van honderdvijftig meter verspreid neer te zetten? Waar bemoei ik me mee. Maar wie wil er nou drie van die kille bakbeesten voor z'n huis? Je weet het niet. Maar misschien zijn deze bewoners vaak van het kastje naar de muur gestuurd. (Beetje flauw opgemerkt, maar het spreekwoord dient zich bij me aan bij het aanschouwen van de situatie)

3 opmerkingen:

Ingrid Morrison zei

Nog niet zo lang geleden stond er een prachtig mooie boom, op de plek van die grote grijze kast, aan de linker kant.
Deze zomer volgens mij was de boom weg en stond de kast er.

Ik dacht toen ook, hè wat is hier aan de hand?
Zouden die mensen die daar wonen dat zelf gewild hebben en zo niet mag dat dan zo maar voor je deur gezet worden?
En zo ja, waar zouden die kasten goed voor wezen?
En dan nog twee ernaast, het is en blijft een raadsel.

Wie kan het oplossen?

Mijn advies is dat Johan gewoon even moet aanbellen en een intervieuwtje doen.

Karin.P. zei

Idd Johan ga eens informeren :) ik zou niet blij zijn met 3 van die kasten voor mijn deur in ieder geval.
En ze hadden beter netjes op een rij in dat gangetje naast het huis geplaatst kunnen worden.
Maja maken wij ons druk om niets?
Mogen die dingen trouwens niet beschilderd worden ze zijn zo saai mischien iets voor het kunstenpandje :)

Anoniem zei

Als die hond in drie tellen bij die mensen van die kastjes was... zouden die kastjes er dan hebben gestaan?

(René)