woensdag 29 september 2010

NIEUWE VISWAGEN OP PLEIN WEST

Verscheidene lezers seinden me de afgelopen anderhalve week in: je moet even naar Plein West om een foto te maken, er staat een nieuwe viskar.

Zaterdag heb ik geprobeerd om een foto van de nieuwe aanwinst te maken, evenals maandag. Laten dat nou net de dagen zijn dat ie er niet staat. Net als op de zondag natuurlijk. Dinsdagmiddag was het dan eigenlijk raak. Ene familie Bolt uit Bedum voorziet vanaf vorige week op Plein West de Beijumer bevolking van vis. Mag ik wel een foto maken? En ben je van de familie Bolt? "Nee, ik ben ingehuurd, ik heet Patricia en weet eigenlijk niet of mijn baas het wel goed vindt dat ik met de viskar op de foto kom." Bel hem anders even dan. "Nou, doe ook maar, maak maar een foto."
Beijum was gewend aan de vis van de markante Beijumer Bronno Schut die een paar maanden geleden stopte met zijn handel. Het is even wennen met de nieuwe viskar en de nieuwe mensen. Maar het wordt weer donkerder, kouder, natter en winderiger. Een lekker warm visje van de familie Bolt zal er vast wel goed ingaan.

Geen opmerkingen: