donderdag 30 september 2010

TOCH DE 4MIJL LOPEN?

Nee, de vier mijl van Groningen zou er voor ondergetekende dit jaar niet in zitten ivm een achillespeesblessure. De ene huisarts vertelde me dat het twee maanden kon duren voor de kwetsuur zou zijn genezen, een ander had het weer over een heel jaar. Tijd om het "alternatieve circuit" eens te gaan verkennen. Eerst naar onze lokale kruidenvrouw, Saskia Nieboer. M'n consult bij haar dateert van zes weken geleden. U ziet haar op de foto het zieke pootje behandelen. Dezelfde foto ziet u ook op de video, tussen het consult bij Saskia Nieboer en met Tang Bei. Tang Bei? Jawel, ze is de eigenaresse van het Qigongcentrum aan de Korreweg, het Chinese Gezondheidscentrum. Mevrouw Tang wilde liever niet in beeld, maar ik mocht wel even filmen. Na de eerste keer met acupunctuurnaalden te zijn behandeld voelde ik me weer in staat om een paar kilometer hard te lopen. De opnames die u op de video ziet zijn dinsdag gemaakt. Woensdag ging ik weer een paar kilometer hardlopen. Probleemloos. Ik weet niet anders of dé hardloopwedstrijd van de stad, op de tiende van de tiende, gaat ook voor mij een feestdag worden. Tenminste, als de blessure niet meer opspeelt. Kijk even mee. http://www.qigongcentrum.nl/?page_id=20

1 opmerking:

Anoniem zei

Veel succes!!!