zondag 12 januari 2014

14 JANUARI INLOOPBIJEENKOMSTEN RING/BEIJUM NOORD

Beijumers zijn sinds het voltooien van kruispunt Beijum-Zuid minder met werkzaamheden rond de oostelijke ringweg bezig. Toch staat er nog van alles te gebeuren.

Niet alleen te zuiden van kruispunt Zuid, bij Kardinge, maar ook een stukje noordelijker.
Op Gezinsbode.nl staat o.a.

De Provincie Groningen houdt dinsdag 14 januari 2014, tussen 17.00 uur en 20.00 uur, in samenwerking met de Gemeente Groningen een inloopbijeenkomst waar een toelichting wordt gegeven op de werkzaamheden die plaats gaan vinden bij Beijum-Noord en de kruising Groningerweg (oostelijke ringweg) en de Noordzeebrug (noordelijke ringweg).
Men kan tussen de genoemde tijdstippen binnenlopen in het Informatiecentrum Ring Oost aan het Grondzijl 23 op het bedrijventerrein Ulgersmaborg-Noord tegenover Kardinge.

Willem Pauwelussen gaat op 14/1 naar de bijeenkomst en hij zal tevens een verslag hierover voor Beijumnieuws schrijven.

3 opmerkingen:

Kees Huizenga zei

Zie eveneens:

http://www.ringgroningen.nl/news/85/15/Dinsdag-14-januari-inloopbijeenkomst-werkzaamheden-Beijum-Noord-Groningerweg-en-Noordzeebrug

http://www.ringgroningen.nl/news/84/15/Provincie-Groningen-dankt-onderaannemers-voor-doortastende-aanpak-project-Noordzeebrug

http://www.ringgroningen.nl/news/62/15/Zandtransporten-bij-Noordzeebrug-Bedumerweg-nagenoeg-afgerond

Kees Huizenga zei

Hierbij nog drie links over de Noordzeebrug:

http://noordzeebrug.bouwwebcam.nl/

http://www.ringgroningen.nl/news/77/15/Aandacht-voor-fietsers-bij-bouw-nieuwe-Noordzeebrug

Bij de Korrewegbrug zal het drukker worden. Onder anderen door fietsers die moeten omrijden.

Citaat:

"Beperkte omrijtijd

De meest voor de hand liggende oplossing ligt in het omfietsen. De resultaten van de fietsenquête zijn inmiddels met de Fietsersbond besproken. Die kan zich vinden in de conclusie: een omleidingsroute via de Gerrit Krolbruggen.
Fietsers afkomstig uit Bedum en Zuidwolde kunnen er al op tijd voor kiezen om een alternatieve route te fietsen, zodat zij uitkomen bij de Gerrit Krolbruggen. De omrijtijd is dan beperkt.
Fietsers die vanaf Noorderhoogebrug met de fiets naar De Hoogte willen rijden (vlak voor en vlak na de brug), zullen ook gebruik moeten maken van de omleidingsroute via de Gerrit Krolbruggen. Zij rijden in tijd en afstand gezien het meeste om. Er wordt nog nagedacht over oplossingen voor deze groep fietsers." Einde citaat.

Ook voor autoverkeer komen er omleidingsroutes.

Nadere informatie zal wel volgen op:

http://www.ringgroningen.nl/noordzeebrug

Anoniem zei

Bij mijn weten is al heel lang geleden besloten dat de Korrebrug eruit gaat, over die fietsbruggen gaan tegenstrijdige berichten rond. Onlangs werd gemeld dat ook die verwijderd zouden worden maar daar staat tegenover dat ze aan weerskanten op taatslagers rusten en dus weggedraaid kunnen worden - en denkelijk ook een stuk sneller dan die pontondraaibrug.
Maar in ieder geval komt er ook een fietsverbinding op het nieuwe OV-viaduct (de oude is voor de auto's), zodat die fietsbruggen bij de Korrebrug verwijderd kunnen worden, weet niet of dat samenhangt, het lijkt er wel op.
In ieder geval zal het dan een stuk rustiger worden op de rotonde tussen Korreweg en Kapteynlaan maar een stuk drukker op de Oosterhamrikkade.
Willem Pauwelussen