donderdag 30 januari 2014

AUTOMOBILIST MISDRAAGT ZICH T.O.V. 12 JARIGE

Een 12-jarige inwoner van Groningen heeft samen met zijn ouders aangifte gedaan van mishandeling. De jongen gooide op de Hylkemaheerd met een sneeuwbal tegen een voorbij rijdende auto.
De bestuurder stopte zijn auto en ging achter de wegrennende jongen aan. Hij kreeg zijn slachtoffer in een steeg te pakken en gaf hem een aantal klappen. Ook nam de automobilist twee ringen die de jongen om zijn vingers droeg weg. Na zijn daad stapte de man in zijn auto en reed in onbekende richting weg. Politie.nl/nieuws.

11 opmerkingen:

Anoniem zei

En er had ook kunnen staan 12 jarige brengt verkeer in gevaar door met voorwerpen naar voorbijrijdende auto te gooien,een corrigerende tik van automobilist was op zn plaats ,voor eventuele schade aan auto alvast wat persoonlijke bezittingen in onderpand genomen .

Zou ook hebben gekund.

Anoniem zei

kijk, een záchte sneeuwbal heeft het niet kunnen zijn.
alles is bevroren, meer of minder!
natuurlijk had deze volwassen "grote jongen" zijn handen thuis moeten houden.
dát dan weer wel.

advies voor de jongen zijn ouders...de eerst volgende keer een week geen zakgeld!!

gr. Therèse

Anoniem zei

Ik zou me toch flink schamen als dat mijn kind was. Heeft in mijn ogen toch een paar lessen in respect voor anderen gemist.

Hij heeft die tikken in mijn ogen verdiend. Toegegeven het had beter geweest als de ouders het hadden gedaan.

Jammer dat de eigenaar van de auto geen aangifte heeft gedaan tegen dit jochie. Lijkt me erg onwaarschijnlijk dat die auto niet beschadigd is. Er hadden ook ongelukken kunnen gebeuren door dit grapje.

Waarschijnlijk is het inderdaad geen slecht idee om het knaapje geen zakgeld te geven en daar een paar goede boeken kopen over opvoeding van kinderen. Want als hij dit al doet als hij 12 is dan wil ik niet weten wat voor dingen hij uitvreet als hij ouder is.

Klaas vaak zei

De opvoeding begint bij de ouders, en de jongen even bij de oortje pakken kan geen kwaad. In okt steen door mijn ruit,(nw thermopane ruit laten plaatsen) dader ? Vorige week ijsbal tegen de nieuwe ruit. Daders liepen door leeftijd 8-12 jaar in groepje van 4. Als je ze aanspreekt komt er geen woord eruit. Aanpakken die hap.

Anoniem zei

Een 12 jarig jongetje speelt in de sneeuw en gooit al spelend een sneeuwbal tegen een passerende auto. Zoiets hebben we allemaal wel eens gedaan toen we klein waren. Behalve de mensen die hierboven reageren, dat zijn brave Hendrikken.

Anoniem zei

Heb ik gespeeld in de sneeuw, heb ik met sneeuwballen gegooid toen ik klein was tuurlijk. Maar Ik ben correct opgevoed door mijn moeder. Dus het kwam niet eens in mij op om iemands bezit te beschadigen.

Mijn moeder heeft mij respect voor anderen geleerd en voor andermans bezit.

Als ik dit had gedaan toen ik klein was dan had ze geen aangifte gedaan bij de politie maar mijn reet zo rood geslagen dat ik een week licht gaf in het donker.

Anoniem zei

nee anoniem 22.05!
we hebben dit NIÉT allemaal wel eens gedaan!
een 12 jarige weet drommels goed waarnaar en waarop hij mikt.
dit is duidelijk een geval van...och, heb ik "per ongeluk" op je hoofd gemikt?
kom óp zeg!
op deze manier kan je veel totaal overbodige en zinloze baldadigheden goed praten.
zoals al gezegd...opvoeden en respect bijbrengen begint bij de ouders.
de betreffende ouders van deze 12 jarige moeten dringend overuren maken!!!

gr. Therèse

Anoniem zei

het gaat hier om 3 spelende jongetjes en een verdwaalde sneeuwbal die de achterbumper van meneer de antiliaan z,n auto raakte. Ben het ermee eens dat dit niet had mogen gebeuren, maar om een kind van 12 met je vuisten te bewerken (neus kapot en dik oog)en ook nog te beroven als volwassen kerel dat slaat toch alles! Maar aan bovenstaande reactie"s te zien is niemand kind geweest en mogen we maar op een ander z'n kind inbeuken.... Had hier misschien ook ff normaal gewaarschuwd kunnen worden? Het jongetje hoeft niet meer gestraft te worden, die heeft gelijk een trauma!

Anoniem zei

Wat een nare opmerkingen worden hierover geplaatst. Ik ken persoonlijk de ouders van dit jongetje en met zijn opvoeding is helemaal niks mis, het is een beleefd kind met veel respect voor anderen. Maar deze mensen vinden het dus heel normaal dat een ander je kind hiervoor mag afstraffen en beroven. Hoe leg je een kind van 12 jaar uit dat volwassen mensen zo in elkaar steken? In wat voor een verrotte wereld leven we waarin je geen kind meer mag zijn? Diep en diep triest!!

Anoniem zei

en ja hoor, daar gaan we weer :-(.
natuurlijk moest er weer zonodig bij gezegd worden dat dit een antiliaan was.
dat alleen al...ppfftt.

oorzaak en gevolg.
had in de eerste instantie deze jongen een andere richting gekozen,(minstens 3 andere richtingen voorradig), had alles voorkomen kunnen worden.
oké, al doende leert men.
hopelijk doet hij dat ook.
het leven is een harde leer school, zoals hij aan den lijve heeft ondervonden.
zoals ik al eerder zei...handtastelijk en erger, had de volwassene niét mogen worden!!

gr. Therèse

Anoniem zei

pfffff,waar gaat dit nog over??