zaterdag 18 januari 2014

KIJK UIT VOOR LICHTCONTROLES (fiets met licht aan)

De drie fietsers op de foto hebben allemaal de fietsverlichting aan terwijl ze het vanuit Beijum het Heerdenpad opfietsen. Maar je wil ze de kost niet geven die onverlicht in het donker op de fiets stappen.
Het is niet helemaal zonder risico om onverlicht met de fiets weg te gaan terwijl het avond of nacht is. Niet alleen omdat het onveilig is en je brokken kunt maken, maar ook omdat het sneu geld kan kosten:
Gisteren op www.dvhn.nl:
Op de Kastanjelaan en Oosterweg zijn donderdagavond 69 fietsers bekeurd. Ze fietsten zonder licht of met defecte verlichting. Op de Kastanjelaan zijn 39 fietsers op de bon geslingerd, op de Oosterweg waren dat er 30.
(Foto afgelopen dinsdagavond gemaakt)

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Kijk uit voor lichtcontrole,s zorg dat je verlichting werkt ben je ook zichtbaar ,wat mij betreft mag de boete hierop 3 keer zo duur worden .

Anoniem zei

het toppunt... ouders mét verlichting maar hun kind van pakweg 6 jaar op eigen fiets, zónder verlichting!!
voeg daarbij de donkere kleding die velen dragen en de onverantwoordelijkheid is compleet!

ik pleit voor zeer hoge boetes voor iedereen die zonder of met onvoldoende licht rijden!

gr. therèse

emmy zei

Wordt weer tijd dat ze daar op gaan controleren,

De boete mag van mij ook wel een stuk hoger.

Willem Pauwelussen zei

Tja, sinds het voldoende is een witstralend lichtje op je jas te clippen en een rooie onder je zadel, is het wel erg merkwaardig (om geen ander woord te gebruiken) als je zelfs die kleine moeite niet wilt nemen.

Alie zei

Als ik de parkeerplaats voor ons huis verlaat, moet ik meteen het fietspad oversteken met de auto. Tel daarbij een fel verlicht bushalte hokje.. iedere fietser zonder licht zie je gewoon niet!! Ik wacht daarom in het donker echt tot ik zeker weet dat er niks rijd en als het regent moet dat soms nog langer.. onverantwoord, zonder licht!!

Anoniem zei

Volgens de gegevens van de Politie fietst ongeveer 50 % van de stadjers zonder verlichting. In Noord-Oost is dat percentage nog hoger (85 %). Daarom moet er vaker worden gecontroleerd en de boetes fors omhoog! Gelukkig wordt er wel regelmatig gecontroleerd op verlichting, vooral bij de Krolbrug.
Jan Bakker