In september vorig jaar verbaasde ondergetekende zich reeds over de korte verdrijvingsstrook die tussen de oprit bij Beijum Zuid en de bijna direct aansluitende afslag Beijum Noord was aangelegd. Wat onlogisch, irritant en misschien wel gevaarlijk.
Lees desgewenst nog even onderaan dit blogbericht. Het euvel viel Willem Pauwelussen ook op, en hij informeerde er afgelopen dinsdagavond tijdens de informatieavond over Ring Oost en Beijum Noord naar. De foto's zijn door de blogger gemaakt. Op de bovenste foto verlaat hij Beijum Zuid via de invoegstrook op de Beneluxweg. Op de linker foto is het einde van de invoegstrook te zien, u ziet een verdrijvingsvak die na pakweg 75 meter overgaat in de afrit naar Beijum Noord, zie foto rechts.
Aan de andere kant van de Beneluxweg lopen de invoegstrook bij Beijum Noord en de afrit bij Zuid wel in elkaar over.
Onderstaande tekst komt van Willem Pauwelussen:
Hier zou eigenlijk een gevarenbord moeten komen, want je zult maar denken dat je al rechtsaf kunt naar Beijum-Noord en opeens weer naar de weg teruggedwongen worden door dat verdrijvingsvak.
Lees desgewenst nog even onderaan dit blogbericht. Het euvel viel Willem Pauwelussen ook op, en hij informeerde er afgelopen dinsdagavond tijdens de informatieavond over Ring Oost en Beijum Noord naar. De foto's zijn door de blogger gemaakt. Op de bovenste foto verlaat hij Beijum Zuid via de invoegstrook op de Beneluxweg. Op de linker foto is het einde van de invoegstrook te zien, u ziet een verdrijvingsvak die na pakweg 75 meter overgaat in de afrit naar Beijum Noord, zie foto rechts.
Aan de andere kant van de Beneluxweg lopen de invoegstrook bij Beijum Noord en de afrit bij Zuid wel in elkaar over.
Onderstaande tekst komt van Willem Pauwelussen:
Hier zou eigenlijk een gevarenbord moeten komen, want je zult maar denken dat je al rechtsaf kunt naar Beijum-Noord en opeens weer naar de weg teruggedwongen worden door dat verdrijvingsvak.
Heftig in de ankers, want je wordt natuurlijk net gepasseerd door die auto die eerst achter je reed.
We hebben dit gevraagd aan Marie-Lou Grégoire. Zij doet de communicatie van de Oostelijke Ring.
Ze hebben dat bij de aanleg van het klaverblad Beijum-Zuid niet meegenomen, vertelt ze, omdat het nogal bewerkelijk was om die hopen zand weg te halen zodat daar dat weefvak kan komen.
Het gaat wel gebeuren, maar pas als het project Beijum-Noord / Groningerweg op de schop gaat.
Tot zolang hopen we dat het geen blik (of erger) kost.
3 opmerkingen:
Volgens mij wordt het invoegstrook Zuid ,doorlopend uitvoegstrook Noord ,tis maar een detail maar toch.
Maar wel een onjuist detail. Dit is de uitvoeger van Zuid, richting Winsum, dus NA het viaduct, die vervolgens overgaat in en verdrijvingsvak en daarna komt de invoeger van Noord. Ga er anders zelf eens rijden, dan zie je het wel.
Even ter verduidelijking je moet daar invoegen op de N46 wil je naar Noord voeg je uit op N46 .
Een reactie posten