Het moet een vervelende job zijn om bij mensen aan te bellen, concurrenten naar beneden te praten en de bewoners trachten over te halen dat ze beter een andere energievoorziener kunnen nemen. Deurzeurders zijn het.
Een paar dagen geleden schuimden figuren door de heerden om bewoners van Beijum over te halen om van energieleverancier te veranderen. Nuon. Essent? Een betere?
In de Isebrandtsheerd sprak de blogger een mannelijke energie-deurzeurder. In de Froukemaheerd een dame, zie foto, ze wilde niet herkenbaar op de foto (begrijpelijk). Vragen stellen over de energierekening en direct triomfantelijk vanuit de hoogte kraaien dat die toch beduidend naar beneden kan.
Consumentenbond |
Wat een irritante gasten. Zeuren en zeiken, zuigen en manipuleren.
Zogenaamd in het voordeel van de consument denken, en mensen trachten over te halen, ondertussen alleen maar aan de eigen score denken: hoeveel mensen heb ik vandaag al binnengehaald met m'n verkooppraatjes?
Geachte deurzeurders, we bepalen zelf wel welke energieleverancier we willen. Of niet. Bespaar je energie en laat ons met rust.
Energiebedrijven sturen jonge verkopers langs de deuren om nieuwe klanten te werven. Met gelikte verkooptrucs worden mensen verleid om een contract te ondertekenen, zonder dat precies duidelijk is wat erin staat en onder welke voorwaarden de handtekening wordt gezet. Consumenten worden overrompelt en als de slinkse verkoper weg is, rest alleen het gevoel belazerd te zijn. RadarForum
Geen opmerkingen:
Een reactie posten