Het blijft allemaal een beetje behelpen wat betreft de infrastructuur rond Winkelcentrum Beijum. Er zijn, vooral op zaterdag, te weinig parkeerplaatsen, het verkeer wordt onnodig gehinderd door een onnodige bussluis, fietsers, wandelaars en (vracht)auto's krioelen door elkaar heen.
De voorraad van met name de AH moet regelmatig worden aangevuld. Op het achter het winkelcentrum liggende Winkelplein West kunnen vrachtauto's de kont niet keren. En dus moeten ze met de kont achteruit rijden richting het laadstation op de hoek met de Toppingaheerd. Vanaf de wijkring rijdt een dergelijke vrachtauto altijd richting bussluis, om ter hoogte van de tandarts de Albrondaheerd in te rijden.
Als de vrachtwagen eenmaal recht staat, gaan de achteruitrijd-lampen aan en gaat het tergend langzaam en met piepgeluiden aan richting laadplaats. En dat moet dan voor het winkelcentrum langs en dus ook voor dé ingang langs. Zie bovenstaande foto, het duurt zo anderhalf minuut voor je als klant het winkelcentrum weer kunt verlaten.
Het blijft verkeerstechnisch een beetje behelpen rond Winkelcentrum Beijum. Tot nu toe zijn er geen gewonden of erger te betreuren geweest.
Vrij van gevaar is het allemaal niet, de achteruit rijdende vrachtauto's en personenauto's die voor de ingang van het winkelcentrum langs rijden moet je in de gaten houden. De situatie is hier misschien nog wel gevaarlijker dan rond de Korrewegbrug.
7 opmerkingen:
Het is een grof schandaal dat die moordmachines zich daar tijdens winkelopeningstijden mogen vertonen. Het is de schuld van de supermarkt zelf want die wil geen overuren meer uitbetalen aan de chauffeurs.
Je kunt je kinderen overdag gewoon weg niet meer meenemen winkelen. Veel te gevaarlijk met die bakbeesten van vrachtwagens die daar achteruit rijden.
bij mijn weten heeft het winkelcentrum meerdere ingangs mogelijkheden.
tja..., er zullen misschien wél wat voetstappen méér afgelegd moeten worden...!
Er zal toch voorraad in de winkel moeten zijn.
Als het er niet is klagen jullie ook.
Misschien moeten de mensen eens een dag meerijden in een vrachtwagen, zodat ze eens kunnen ervaren wat het is, en dat vaak de overige weggebruikers het zeer moeilijk maken voor deze truckers.
Misschien moeten jullie eens wat meer rekening houden met het feit dat zij voor U hun werk doen.
Aldus een oud vrachtwagenchauffeur
tot niet zo lang geleden werden vrachten 's ochtends vroeg of 's avonds laat gelost. Nu rijden ze alleen het winkelend publiek maar voor de voeten met alle gevaren vandien voor ouderen, kinderen en dieren. Opsodemieteren met die handel overdag !
Goed gezegd vrachtwagenchauffeur :-)!!
Je schijnt goed op de hoogte te zijn van de overdag laad en lossen tijden, 18.24 uur.
niks beters te doen? (werken/geld verdienen)?
Iedereen heeft natuurlijk al lang in de gaten dat de "oud vrachtwagenchauffeur" gewoon een alias van de filiaalmanager is met z'n versluierende promopraatjes ! Die vrachtwagenchauffeurs doen helemaal hun werk niet in het belang van de winkelende klanten, maar zijn onderbetaalde loonslaven in dienst van betreffende grootgrutter. De chauffeurs hebben gewoon geen keuze. Wanneer ze overdag het publiek niet lastig willen vallen met hun gevaarlijke verkeersmanoeuvres, worden ze simpelweg ontslagen als gevolg van de grootgrutter die alleen maar op onderbetaling van personeel en het behalen van woekerwinsten uit is.
Een reactie posten