De blogger kreeg vanmiddag vlak achter elkaar twee mails binnen, een van Ziggo en de ander van KPN. Die van Ziggo deugde, maandelijks wordt een factuur opgestuurd. In de mail van Ziggo staat steeds geruststellend dat door dit bedrijf nooit via e-mail naar persoonlijke gegevens wordt gevraagd.
Van Flickr.com |
Want waarom stond de naam van ondergetekende niet in de aanhef? En waarom stond er geen telefoonnummer bij waar je om informatie kon vragen?
Geachte heer/mevrouw,
Bij controle van onze administratie hebben wij geconstateerd dat er een betalingsachterstand is ontstaan. U heeft KPN gemachtigd om de termijnbedragen automatisch te incasseren, helaas is dit op het door u opgegeven rekeningnummer niet gelukt. Het huidige openstaande saldo bedraagt € 103,95.
Thans verzoeken wij u vriendelijk om dringend het opstaande bedrag van € 103,95 te betalen. U kunt het bedrag overmaken naar bankrekeningnummer NL86 INGB 0659 4450 ten name van "KPN B.V." onder vermelding van "betalingskenmerk: 25012016, openstaande saldo".
Wij willen u erop wijzen dat, bij het uitblijven van de betaling, wij € 10,- kosten in rekening zullen brengen. U loopt verder het risico dat wij voor het verdere aanmaningstraject volgens de "Wet Incasso Kosten" 15% over het door u verschuldigde bedrag met een minimum van € 40,- aan kosten in rekening zullen brengen. Betaal uw rekening gelden op tijd en voorkom extra kosten!
Wij zien uw betaling graag tegemoet en danken u voor uw medewerking.
Met vriendelijke groet,
Bob Mols
Directeur Klantenservice
Wij willen u erop wijzen dat, bij het uitblijven van de betaling, wij € 10,- kosten in rekening zullen brengen. U loopt verder het risico dat wij voor het verdere aanmaningstraject volgens de "Wet Incasso Kosten" 15% over het door u verschuldigde bedrag met een minimum van € 40,- aan kosten in rekening zullen brengen. Betaal uw rekening gelden op tijd en voorkom extra kosten!
Wij zien uw betaling graag tegemoet en danken u voor uw medewerking.
Met vriendelijke groet,
Bob Mols
Directeur Klantenservice
N.B. dit is een automatisch verzonden e-mail, het is niet mogelijk deze e-mail te beantwoorden.
Via de site van KPN las ondergetekende: Er zijn valse e-mails in omloop. Het lijkt alsof ze van KPN zijn, maar dit is niet zo! Het gaat om e-mails over een betaalherinnering of het verzoek het e-mailaccount van Planet opnieuw te activeren. De afzenders zijn kpn-noreply@betaal-herinnering.nl, ashaw@fuse.net of KPN (no-reply@kpnmail.nl). Open deze e-mails niet en verwijder ze meteen!
Kijk ook uit voor fake-boetes van het CJIB
arend Beukema @arend46 http://www.opgelicht.nl/alerts/webshops/alert-detail/alert/2373 … - Pas op voor malware in e-mail over 'aangifte'! - gezien in de #opgelicht app, nepmail aanrijding #beijum
1 opmerking:
Google maar eens op het rekeningnummer: er wordt vaker opgelicht met dit nummer. Mario Post uit Den Helder, Maarten Kruijer uit Den Helder. De naam is anders, maar het rekeningnummer is telkens hetzelfde en er is al veel meer om te doen geweest. Ik snap werkelijk niet dat als ze het rekeningnummer hebben, de politie en/of bank dan niet meteen in actie kan komen en hier een stokje voor steken. Het is dan toch duidelijk van wie het komt?
Een reactie posten