dinsdag 7 juni 2016

IS POES POEKIE GEVONDEN?


"Poekie is onderweg naar Winsum."

Het bericht van vanochtend waarin staat dat poes Poekie waarschijnlijk mee is gelift vanuit Winsum naar Beijum is als een razende bekeken.
Zie nog eens hier.

Het lijkt erop dat er goed nieuws is, al is de terugkeer nog niet bevestigd door baasje Janine. Die mailde vanmiddag:

Super dat je hem online zet. Zodra hij er weer is hoor je het van mij.
Vanmiddag wezen zoeken aan Bunnemaheerd. Gesproken met de man waar de hovenier heen ging. Die gaf aan dat de hovenier door een kat tegemoet gesprongen werd toen hij in Beijum bij hem was. Onduidelijk of die kat uit de bus kwam, kans lijkt groot dat hij in Beijum zit. Vanavond ga ik daar opnieuw zoeken. Directe buren van de man waar de hovenier bezig was zijn ook op de hoogte.....


Vanavond kwam van iemand een mail binnen:

Hij loopt idd op de Bunnemaheerd zit s'avonds bij mij naar binnen te kijken, zal kijken of hij komt als ik hem roep Bunnemaheerd 25.
En een uurtje geleden, nog steeds niet van de eigenaresse:
Poes Poekie is weer op weg naar Winsum.

Update 23.22 uur: Eind goed al goed. Janine mailde: 

Met veel dank aan jou. Poekie ie weer terecht en was inderdaad in Beijum en ook aan de Bunnemaheerd.
Update 23:29 uur. Nog een prettige mail (fijn dat Beijumnieuws bereik heeft):
Echt via Beijumnieuws!
De dame herkende hem van foto's van vanochtend op Beijumnieuws en heeft dat vergeleken met 112groningen en vervolgens mij gebeld omdat ze 99% zeker wist dat ze de goede kat had hem zolang even opgesloten in een mandje in haar schuur. Ik ben onmiddellijk naar Beijum geraced om hem te op te halen.

Geen opmerkingen: