zaterdag 28 september 2013

EEN AANGENAME ZATERDAGMIDDAG




Bovenstaande kop behoeft geen nadere uitleg, wat een prachtige toegift van de zomer beleven we vandaag. Maar het is niet anders, er moet(en) zoals altijd ook weekendboodschappen worden gedaan. Verbeeld ik het me nou,  is het niet drukker in Winkelcentrum Beijum als de Lidl ook open is? Je zou denken dat de AH beduidend meer klanten trekt nu de Duitse grootgrutter een tijdje dicht is in Beijum. Ik kan me vergissen maar ik merk er niks van.
Wel is hét winkelcentrum van Beijum- er is eigenlijk ook maar een- zoals altijd op zaterdagmiddag de gezelligste plek van de hele wijk.

Op deze nog lopende middag zat er letterlijk veel muziek in. Zie de linker foto, een jongeman bracht de prachtigste vioolklanken voort bij de ingang op Plein west. Mag ik een foto maken? "Ja hoor, ik ben ook wel eens op tv geweest." Aan de andere kant van de promenade zat een meisje binnen te trommelen. Ook gezellig, maar ze werd tegen 16 uur door een AH-medewerker vriendelijk verzocht om buiten bij de ingang te gaan zitten. Dat zijn namelijk de afspraken. Getrommel en vioolmuziek, de jeugd maakt sfeer in en rond het winkelcentrum.

Wat er ook sfeervol uitzag, was het stel dat op een bankje bij de viskraam van Peggy een broodje vis zat te eten. Zie foto boven. "We wonen niet samen maar we hebben wel een relatie. Ja, zet ons maar op de foto." Is dat genieten of genieten?
Dan de naaldhakken. Zie foto rechts. Genomen op Plein West. Een vrouwending. Een foto maken was goed, maar de dame in kwestie hoefde er niet met haar hoofd bij op. Nee, dat zou ik ook niet doen. Als man kan ik er niet bij (= Grunnings voor 'ik snap het niet') , wat is daar nou leuk aan? Maar goed, ook niet iedereen snapt wat de lol van op klompen lopen is. Toch maar even googelen op naaldhakken en op straatstenen lopen.
Op Naaldhakken/info lees ik een vraag:
Ik kijk altijd met veel respect naar vrouwen die zonder problemen op naaldhakken op straat lopen over van die onmogelijke kleine straatstenen met veel voegen ertussen etc. In Italië lopen ze zelfs zonder problemen over van die zwarte "kinderkopjes": Respect!! Ik beland zelf nog geregeld met mijn hak ertussen Embarassed en vind dit zonde omdat het mijn hakken beschadigd. En om nou continu met mijn neus naar beneden te lopen om te kijken waar ik loop: hihi dat vind ik ook niet wat. Merk wel dat naarmate ik het vaker doe, het wel steeds iets beter gaat... Nou vraag ik me af: hebben jullie nog tips hoe ik dit kan verbeteren? Alvast bedankt! 

Lees vooral de tips. Het valt niet altijd mee om een moderne vrouw te zijn. Wat een strijd om met de hakken omhoog op van die 'spijkers' rond te moeten lopen. Ik weet nooit of de dames zulke fratsen als het dragen van naaldhakken uitdragen omdat ze het zelf leuk vinden, of omdat het zonodig mooi, sexy en geweldig bij de (mannen)buitenwereld over moet komen.

Maar het was in elk geval een aangename zaterdagmiddag. Wat een zon. En wat een goed geluimde mensen in Beijum.

Geen opmerkingen: