zondag 29 september 2013

ELKE LAATSTE ZONDAG KEERKRING WIERSHOECK


Vanmiddag stond het hek van stadsboerderij de Wiershoeck uitnodigend open. Zou er wat te doen zijn? Een beetje een domme Grunninger vraag, er stond een partij fietsen in de rekken en er zaten mensen op het terras. Zie foto rechts. Het straalde vrolijkheid en opgewektheid uit, was het prachtige zomerherfstweer daar debet aan? Binnen in de cursusruimte van kruidenvrouw Saskia Nieboer was de stemming net zo opgewekt. Geen zwaarmoedig gezeur over 'de crisis', nee de centrale vraag was en is hier: hoe kunnen we elkaar versterken. Wat heb jij te bieden en wat kan ik voor jou betekenen?
Nooit geweten, maar naar het schijnt organiseert Keerkring/Groningen elke laatste zondag van de maand tussen 14 en 17 uur een Lets middag in de Wiershoeck. Een wát voor middag? Op genoemde site staat te lezen:

De Keerkring is.. .Een lokale ruilkring voor goederen en diensten. We zijn een LETS: een Lokaal Economisch Transactie Systeem.

Een aanwezige vertelde dat de Keerkring Groningen 116 leden telt. Wie wil een massage? Kun jij dan mijn tuin verzorgen? Kijk, hier heb ik een doos met dvd's, zou iemand als tegenprestatie een klusje in m'n huis kunnen doen? Het lukt me niet om de belastingformulieren goed in te vullen, als iemand dat wil doen dan wil ik z'n auto wel een keer repareren als die stuk is. Ik heb heel veel oude spullen over, wie wil ze hebben? Mijn kozijnen moeten een keer geverfd worden, zou jij dat dan kunnen doen?
Zomaar een paar voorbeelden. Elkaar helpen met gesloten beurzen.
Wat je zoal kunt aanbieden of vragen: computerhulp; klushulp; tuinhulp; kledingreparatie; spullen etaleren door middel van een afbeelding op een persoonlijke GALERIE; oppas voor hond of kat; huishoudelijke hulp voor af en toe; verven; bijles voor je kind; samen eten/wandelen/film; hulp bij belastingaangifte.

Iedereen is welkom om mee te doen. Zie http://www.dekeerkring-groningen.nl/

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Het was zeker een geslaagde middag. En gezellig!

Anoniem zei

Het was zeker een geslaagde middag.

Anoniem zei

Prima doelstelling. Ga ik zeker bezoeken.

Kees K.