vrijdag 20 februari 2015

BEIJUMSKAP (207)

Ook dit is Beijum, het is onder de brug van de ring, daar waar Kees, Truus en Auke al een paar jaar op vertoeven. Het laagstaande namiddag winterzonnetje is doorgebroken wat mooie schaduwen en reflecties door het water veroorzaakt. Ook de roodstenen muur heeft de afgelopen 35 (?) jaar karakter gekregen. Maar zie ik daar linksonder een aardbevingsscheurtje? Nu vraag ik me ineens af hoe de gemeente en andere overheden met schade aan openbare werken omgaan. Want bruggen en dergelijke kunnen natuurlijk ook schade hebben. Inspecteren ze alles op reguliere basis? Of wordt er pas actie ondernomen als iemand toevallig iets ontdekt en meldt?

Foto + tekst: Atsje Straatsma

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Aatsje ik zie de scheur niet waar zit die dan

Anoniem zei

Zie ook geen scheurtje. Wel heel veel slechte voegen.

Kunstwerken worden regulier gecontroleerd. Of dat schema voldoende is weet ik niet. Maar als er schade is, neem ik aan dat ze dat bij de nam melden en eventueel ook aan het publiek...

Kees K.

Anoniem zei

Het is nog maar de vraag of zo'n spleet de overheid ook maar een reet interesseert. Zoiets is immers helemaal niet in hun scheur. Eerder lachen ze zich een deuk.

Anoniem zei

En anoniem !0:03, waar zie jij dan die 'spleet'?

Ik denk niet dat de overheid gaat lachen als door 'hun scheur' een ongeluk gebeurt, want dan valt hen veel te verwijten.

Kees K.

Anoniem zei


Haha. geef toe Kees K, ano 0.03 uur bracht hetgeen hij/zij te zeggen had, met een aardige portie humor ;-) toch :-)??

Anoniem zei

Ik vrees dat de overheid niet 1 nacht wakker ligt Kees, wanneer haar iets verweten wordt. Kijk maar hoe Den Haag met de Groninger aardbevingen omgaat. Het zal de overheid compleet W-O-R-S-T zijn.

Anoniem zei

Ja, ano 12:32, daar ben ik het helemaal mee eens. Maar in Den Haag loopt de discussie nog, aangezwengeld door de partij van de dieren, dat er sprake kan zijn van 'dood door schuld en nalatigheid die zal blijken in een eventuele parlementaire enquete' en hoe de staat zich daar tegen verzekerd heeft. Het is ook jammer dat de grunners niet meer doen dan afwachten.

Bij de gemeente is dat volgens mij al geregeld en zijn zij aansprakelijk voor schade door het instorten van een brugwal. Of zij dan die schade /
aansprakelijkheid kunnen verhalen op de nam als zij niet zelf actie hebben ondernomen na het constateren van schade, dat weet ik niet. Misschien weet Kees H dat of wil hij dat wobben?

Kees K.

Anoniem zei

Overheden hebben altijd "rechts"-artikelen achter de hand om lopende regelgeving tijdelijk of permanent buiten werking te stellen. Democratie ? Nooitvanheurd.... De Macht Lacht. Kijk maar naar de plastic grijns van de premier.