donderdag 19 februari 2015

HONDEN IN BEIJUM (51)

"Hij heet Tyko, hij is negen weken oud en het is een zeer lief hondje hoor." Voor de gedeeltelijk zichtbare vrouw (foto) die gistermiddag Winkelcentrum Beijum betrad stond een ding bovenaan: hij is klein en kwetsbaar, maar kijk uit hoor, als het er op aan komt bescherm ik hem. Laat dat even duidelijk zijn. 
Het kan niet anders, of hier sprak een dierenliefhebster. Of toch niet? Kan een huisdier ook 'doodgeknuffeld' worden?
Wat een lief beestje? Zie nogmaals de foto. Wat voor ras is het? De blogger verstond: "Een Chiawatta."
Toch maar even googelen. Bedoelde de dame een chihuahua? Waarschijnlijk wel. De kleinste hond die er bestaat....
Honden mogen eigenlijk niet hét winkelcentrum van Beijum in. Ach. Doe de rits van je tas even dicht en neem je Chiawatje gewoon mee naar binnen. Eventueel poept of plast ie gewoon in de tas. Is er iemand die er last van heeft?
Nee.

7 opmerkingen:

emmy zei

Honden horen niet in een tas. Ze zijn geen accessoire maar een levend iets.

In mijn ogen dus geen dierenvriend.


Simone zei

Ik ben het voor een deel met Emmy eens. Ik heb zelf 2 grote honden dus deze passen echt niet in een tas. Zou ik van die kleine hondjes hebben als deze mevrouw zou ik ze denk ik ook dragen bij bijvoorbeeld een winkelcentrum, veeeeel te bang dat ze anders plat gestampt zouden worden. Mijn Duitse herder is een keer "aangevallen" door 2 chihuahua's , ze hingen beide in dr hals. Stonden we daar toch ff mooi vreemd van te kijken...

Anoniem zei


Pertinent niét met je eens, Emmy.

Had een 3 kilo yorky uit het asiel.
Af en toe vervoerde ik hem in een hondentasje en ja,, ook stiekem mee de winkels in ;-).

Haha Simone, kan ik me voorstellen, lol.

Anoniem zei

Zou Therèse een hondje of een poesje hebben ?

Anoniem zei


Wat denk je zelf dat ze heeft, ano 21 febr. 10.06 uur.??

Anoniem zei

Moeilijk te zeggen Anon 12.13 ; soms spint ze, maar soms blaft en gromt ze ook wel 's.... :-)

Anoniem zei


Haar als oud Beijumse kennende, heeft ze een grote Blaffer in de breedst mogelijke zin.

Gelukkig weet ik dat "blaffende honden" niet bijten, zo ook zij niet ;-).