vrijdag 4 december 2015

DE KUST WAS VEILIG

De poes keek minutenlang de kat uit de boom. Beter gezegd, de aankomende hond vanonder de heg.

Afgelopen dinsdagmiddag was dat. Locatie Froukemaheerd. De poes rechts loerde en loerde. Klaar om rechtsomkeer, terug onder de heg, te maken.
De hond zat stevig aan de lijn. Kansloos tegen de meer onafhankelijke poes of kat.

Vlakbij de fotograaf, de hond sprong wild op: "Mevrouw, u staat op de foto, ok als ik die publiceer?"
De dame: "Ik dacht al, wat ziet u voor moois wat ik niet zie. Ja hoor, is prima."

Even praten. Mevrouw: "Ik ben Groningse van geboorte en ik heb jaren in Amsterdam gewoond, ik ben teruggekeerd en woon zo prettig in Beijum. Wat een fijne wijk om in te wonen."

De hond sprong op richting de blogger. De poes of kat keek het nog steeds vanonder de heg aan. Verbeeldde ondergetekende het, of knikte het roofdier vanonder de heg instemmend?

Geen opmerkingen: