vrijdag 20 maart 2015

BEIJUMSKAP (211)

De ‘Busbaanpoes’ ligt alweer bijna 2 jaar op de nieuwe plek. Eerlijk gezegd weet ik niet meer precies waar de oude plek precies was. In elk geval is de roze poes nu ook voor fietsers goed te zien. Toen ik even achter het kunstwerk ging kijken sprongen er 2 hertjes (of reetjes, geen idee, ik noem ze altijd hertjes) weg, en dat midden op de dag. Waar gingen ze heen? De ringweg is erg dichtbij. Ligt het aan mij, of zijn er steeds meer hertjes in Kardinge?

Foto + tekst: Atsje Straatsma

2 opmerkingen:

Anoniem zei

't Zijn reetjes en er zijn er steeds meer in de buurt, want ik zie ze nu bijna elke ochtend als de honden nog niet op pad zijn. En deze winter niet, maar vorige koudere winters eten ze ook graag m'n tuin leeg. Mooi gezicht, natuurlijk beijum.

Of er nominaal meer zijn, dat weet ik niet. Maar ze fokken goed (zie bijvoorbeeld het probleem in de Waterleidingduinen in zuid-holland). Gelukkig was er al 1 wolf slim genoeg om op zoek te gaan :).

Kees K.

Anoniem zei


van meer herten weet ik niks.

waar ik sinds jaren wel van weet is van de zeer regelmatig hoorbare geweerschoten, laat 's avonds en 's nachts.
altijd komend van de Kardingebult.
sinds jaar en dag vraag ik me wát er geschoten wordt.
dát men er schiet om te doden, lijkt me geen fantasie.