vrijdag 26 juni 2015

"EEN SCHREEUW OM AANDACHT? MISPLAATST HAANTJESGEDRAG?"


Gisterochtend (woensdag;JF) werd ontdekt dat de stenen tafeltennistafel op het schoolplein van Dom Helder Camaraschool was gesloopt (zie foto). Je kunt je afvragen waarom dit nu gesloopt moest worden. De naam van de vermoedelijke dader is bekend. Als ik goed begrepen heb, word er contact gezocht. Of er ook aangifte wordt\is gedaan, weet ik niet.

Was het een schreeuw om aandacht of een misplaatst haantjes-gedrag (zie ook: https://nl.wikipedia.org/wiki/Vandalisme). Ik weet het niet, ik ben geen psycholoog. ik weet wel dat het gewoon zonde is en niet had gehoeven! Bij dit soort onnodige taferelen en nu in het bijzonder omdat (school)kinderen extra de dupe zijn, heb ik in het algemeen de neiging om zelf de boel te gaan slopen bij de dader(s). Even kijken wat ze vinden als iets dierbaars van hun wordt gesloopt, hun playstation, hun mooie bike? Maar ja, dan ben ik zelf geen haar beter, maar het is wel mijn ongezouten mening. Je kunt de daders beter behoorlijk op de flikker geven en laten voelen via een taakstraf van twee weken tijdens de vakantie.

(Foto + tekst ingezonden door lezer Bert)

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Op die tafel vastbinden en afranselen met een zweep

Piëtro zei

Prima idee anoniem, laten we dan gelijk de Sharia maar invoeren.