woensdag 24 juni 2015

"KAN DEGENE DIE MIJ HEEFT AANGEREDEN Z'N AFSPRAKEN NAKOMEN?"


Beijumer Michiel voelt zich teleurgesteld in de veroorzaker van een ongeluk waar hij vorige week bij betrokken was. In eerste instantie stelde degene die hem aanreed zich coöperatief op. Maar nu is de dader onvindbaar en zit Michiel met een onterechte schadepost van 162


Afgelopen week ben ik door een jongen aangereden op het kruispunt bij de Albert Hein. Ik zelf zat op mijn fiets toen er een jongen op een scooter met een razend tempo van de bus sluis aan kwam. Hij heeft mij vol geramd. Ik heb veel geluk gehad want ik ben er met een paar schrammen afgekomen. Als hij mij had geraakt was het minder goed afgelopen. Mijn fiets heeft dus de volle klap opgevangen en is total los. Ik ben met deze kosten naar de fietsenmaker gegaan, en hij heeft me een bon gegeven met een reparatieprijs van € 162,95.-.

De jongen die dit heeft veroorzaakt kwam redelijk vertrouwd over. We zijn samen naar mijn huis gelopen en hebben gegevens uitgewisseld. Hij vertelde dat hij de dag erna direct contact met ons zou opnemen om het te regelen. Hij kreeg een kaartje van me mee en in de haast hebben wij alleen zijn adres, voor en achternaam en mail adres opgeschreven. Achteraf dom en we hadden ook zijn BSN nummer, en kenteken moeten noteren. Hij zelf was  ook gewond en had wel flinke pijn waardoor we eigenlijk ook (te) snel te werk zijn gegaan. Maar hij kwam vertrouwd over en beloofde direct te bellen.

Nu een week later hebben wij niks van hem vernomen. Ik heb hem een paar keer gemaild, ik ben meerdere keren naar zijn adres gegaan, hebben gegevens in zijn brievenbus gegooid, maar helemaal niks. Ik heb de politie al ingeschakeld, verzekeringen gebeld, mensen gevraagd of ze hem kennen, enz. Eigenlijk is dit mijn laatste poging. Omdat jij wel redelijk veel mensen kent in Beijum, wou ik je vragen of jij hem misschien kent.

Het gaat om ''K. Drogt''. Een jongen tussen de 18 en 23 jaar. Ik weet nog dat hij toen we naar mijn huis liepen bewust niet langs het Café Biljart wou lopen omdat hij dan ''gezeik'' kon krijgen. Het bedrag van 162 euro is voor mij heel veel om zomaar uit eigen zak te moeten betalen.

De blogger vroeg Michiel per e-mail of hij bovenstaande verhaal gepubliceerd wou zien.
Ik het zou het inderdaad een goed idee vinden om dat online te zetten. Het gaat inderdaad om K. Drogt. Hij woont aan de Wibenaheerd in de jongerenwoning bij de rotonde (heeft hij verteld). Het adres hebben we van zijn pasjes over genomen. Als iemand hem kent en zijn kenteken zou door kunnen geven is het al voldoende en kan ik achter zijn verzekering aan.  De schade van mijn fiets is 162,95 euro. Hij is nog bij ons binnen geweest na het ongeluk en had beloofd dit met ons te regelen en de verzekeringspapieren de volgende dag langs te brengen.
Ik heb gesproken met de politie, maar die verwees direct door naar de verzekering waar we uiteindelijk vastliepen omdat we te weinig gegevens hebben van hem voor verzekeringswerk. Ik ga morgen nog een keer met de politie bellen, maar ze konden me de eerste keer qua gegeven niet echt verder helpen. Ik verwacht daar niet veel van. Ik heb ook heel internet afgespeurd, hij is ook op internet onvindbaar.
Laatste vraag van de blogger, als je z'n adres hebt, waarom ga je er dan niet langs om verhaal te halen?
Ik ben al meerdere malen aan zijn deur geweest, heb alles wat ik via de mail heb verstuurd ook in zijn postbus gedaan. Ik krijg van geen enkele kant gehoord van hem.
Misschien nog handig als extra informatie; hij is rond de 20 jaar, en had een witte scooter waar je aan kon zien dat deze oud is. Op de zitplek zaten een paar stukken ducktape.

7 opmerkingen:

ronald wegman zei

Kwam langsrijden net na de impact, heb jullie zien staan, wil graag helpen speuren, Jongerenwoning, Lentis? NOVO? Woningen van Nijestee?, iemand zal je helpen, verwacht niet veel van Politie, want er zijn geen kinderen bij betrokken.

Anoniem zei

Lentis Munsterhoes

Anoniem zei

Als je zijn adres hebt , waarom blijf je daar dan niet een uurtje posten.
als hij werkt zal hij vast tussen 5 en 6 thuis komen en hij zal toch een keer boodschappen moeten doen.
als je hem dan ziet spreek je hem gelijk aan

Kees Huizenga zei

Ik begrijp de politie niet. Waarom gaat een wijkagent niet met de gedupeerde mee naar het woonadres van de dader? Dat woonadres is immers bekend!

Waarom vanaf het bureau neeverkopen en doorverwijzen? De politie is er toch voor de burger? Iemand aanrijden vanwege een te grote snelheid is bovendien een verkeersovertreding!

Zie dit citaat:

"Ik heb gesproken met de politie, maar die verwees direct door naar de verzekering waar we uiteindelijk vastliepen omdat we te weinig gegevens hebben van hem voor verzekeringswerk. Ik ga morgen nog een keer met de politie bellen, maar ze konden me de eerste keer qua gegeven niet echt verder helpen. Ik verwacht daar niet veel van." Einde citaat.

Anoniem zei

De politie kan weinig doen omdat het een private aangelegenheid is (privaatrecht, geen strafrecht). Er is schade en die moet verhaald worden op de tegenpartij. Hoe dit gebeurd is kan de politie niet meer constateren. Dan hadden zij direct gebeld moeten worden en een procesvebaal ter plaatse moeten opstellen. Dan was de oorzaak vastgesteld en is de schade verhalen ook simpel

Nu is dat nog maar de vraag of het eenvoudig gaat lukken, zonder medewerking van de gezochte persoon.

Anoniem zei

Laat je toevoegen aan deze groep en vraag daar ff rond: https://www.facebook.com/groups/245390585587587/

Anoniem zei

Of even naar Geenstijl mailen. Misschien dat die het willen oppakken. Heb je binnen notime hulp van de politie :)