woensdag 14 september 2016

BEIJUMBORG (36)


Ver weg.....

Soms is Beijum ver weg. Zoals nu, terwijl ik aan het zwembadje lig bij het huis van mijn zusje. Ze woont in de buurt van Orange, de plaats waar ons koningshuis (deels) haar wortels heeft. Een streek waarvan de Romeinen al wisten dat het er goed toeven was. Diezelfde Romeinen, waarvan ik vorige week de belangrijkste stad bezocht: de Eeuwige stad Rome. 

De lezer zal wel denken: die Borg heeft toch maar een bruin leven! En dat klopt, waar het deze korte vakantie in Frankrijk betreft. Maar 'Rome' was gewoon werk: twaalf intensieve  personeelsgesprekken, omdat ik sinds kort daar o.a. personeelschef ben, naast chef gebouwen, ict en verbouwing.

Dat allemaal van het Koninklijk Nederlands Instituut in Rome: de plek waar archeologen, historici en kunsthistorici allemaal hard werken om de wetenschap weer een stukje vooruit te helpen. En ja: dan is Rome natuurlijk een mooie plek om te werken, maar schiet er nauwelijks tijd over om ook nog van de stad te genieten.

Beijum blijft echter mijn 'standplaats', dus ook in het komende seizoen zal ik jullie weer van columns bedienen over deze prachtwijk.

Mijn huis aan de Jensemaheerd wordt deze week hier en daar opgeknapt, en eind volgende week komt er iemand van het Centrum Veilig Wonen langs om te kijken of ik inderdaad bevingsschade heb. Het leven gaat namelijk gewoon door, zelfs als je aan een zwembadje in Frankrijk ligt......

Groet uit Mirabel aux Baronnies...! Met foto's van het zwembadje, de Pont du Gard en de Gorges de la Nesque

Han Borg

1 opmerking:

Anoniem zei

Wat zou de arme kerkrat denken wanneer er voortdurend alleen maar een FOTO van een blokje kaas voor z'n neus wordt gehouden ?