vrijdag 2 september 2016

GOAN VEUR GRUNN (Coalitie Gasverzet Groningen)


"Ik ga de hele provincie door. Dit moet stoppen."

Gistermiddag op de parkeerplaats voor Winkelcentrum Beijum. Er hing een klok op een soort van standaard met daarboven teksten over aardbevingen in Groningen en de rol die de NAM daarin speelt.

De NAM gaat beven. En doe mee aan een dorpentocht voor een gasvrij Groningen op 6,7, 8 en 9 september. Het was duidelijk, hier was iemand, of hier zijn mensen 'aan het woord' die zich bezorgd maken over de gaswinning en bijbehorende bevingen in de provincie.

Jouw hulp is nodig om het NAM kantoor te laten beven. Staat allemaal op de flyer die we rechts zien.

De mijnheer op de foto: "Noem mijn naam maar niet, het gaat niet om mij, ik ben de hele provincie rond gegaan met deze noodklok."

De noodklok zien we links op de foto. Noodklok Groningen 14 januari '71 staat erop. "Deze klok is ooit door Fré Meis geluid. Niet dat ik iets met het communisme heb hoor."

De Beijumblogger kreeg een visitekaartje mee van de mijnheer. Daar staat op: 9 september Groningen en 24 september Assen. Info Facebook: Goan veur Grunn en Coalitie Gasverzet Groningen.

https://www.facebook.com/Coalitie-Gasverzet-Groningen-1699287970335308/

1 opmerking:

Kees Huizenga zei

Zie verder:

https://milieudefensie.nl/gasboringen-groningen/nieuws/trek-aan-de-bel