dinsdag 22 oktober 2013

'N HERFSTPADDE(N)STOEL, ROOD MET WITTE STIPPEN

Lezer Wilko stuurde deze foto op. Een paddenstoel, rood met witte stippen. Dat doet denken aan:
Op een grote paddestoel                                                                     Maar kabouter Spillebeen
Rood met witte stippen                                                                        Ging toch door met wippen
Zat kabouter Spillebeen                                                                       Op die grote paddestoel
Heen en weer te wippen                                                                     Rood met witte stippen
Krak, zei toen de paddestoel                                                                Daar kwam Vader Langbaard aan
Met een diepe zucht                                                                             En die zei toen luid:
Allebei de beentjes                                                                               "Moet dat stoeltje ook kapot?
Hoepla in de lucht                                                                                 Spillebeen, schei uit!"    

In de oude spelling was het nog padde i.p.v. padden. 
De spellingscontrole geeft aan dat het paddenstoel moet zijn. Maar heet stadswijk Paddepoel tegenwoordig Paddenpoel?                                                                                                              

1 opmerking:

Anoniem zei

Grappig .
Afgelopen week kreeg ik een foto toegestuurd van mijn eerste klein dochter .( haar broertje is op komst .) Ze had deze paddenstoel in haar lieve handje .
Ik maakte me zorgen over de giftigheid en mailde mijn dochter en schoonzoon of ze niet eerst het liedje van kabouter spillebeen hadden kunnen zingen alvorens haar deze ,naar mijn bescheiden mening , giftige paddenstoel in haar handje te geven .
Mijn schoonzoon mailde daarop het liedje van kabouter spillebeen .
Synchroniciteit ?