vrijdag 25 september 2015

BEIJUMSKAP (228)


Zomaar een stilleven ergens in de wijk. Het vertelt veel over de bewoners. 

Allereerst zijn het fleurige types. Ik weet niet of die vlaggetjes er hangen omdat ze iets te vieren hebben, of dat ze er altijd gezellig hangen. De leuke knijpertjes en het knijperbakje matchen goed qua kleur. Ook de was die vooraan hangt kleurt er vrolijk bij. Wat hangt er; wat microvezeldoekjes, onderbroeken, sokken en een washandje. Zou alles bij deze mensen binnen ook op kleur afgestemd zijn?

Dan de dozen: de Rivercote-doos is afkomstig van de Lidl, daar doet men boodschappen. En voor de rest zijn het gemaksmensen, een nieuwe frituurpan van Philips, want je wilt natuurlijk wel wat kwaliteit. De HelloFresh-doos is voor drukke mensen die niet zo van boodschappen doen houden. Elke week krijg je een doos met boodschappen en recepten thuis afgeleverd. Je hoeft niet eens meer na te denken wat je gaat eten. Daarnaast is het gezond, dat compenseert weer een beetje het gebruik van de frituurpan. Daaronder staat nog een gewone bananendoos die overal voor gebruikt wordt.

Maar misschien heb ik het helemaal mis; liggen de dozen er om afgevoerd te worden na de verhuizing en zijn de vlaggetjes een aandenken aan de housewarmingparty van het nieuwe huis. Wie zal het zeggen?

Foto + tekst: Atsje Straatsma

3 opmerkingen:

Hunze zei

Ik denk te weten waar dit dan is... het is de eerste woonboot die je tegenkomt als je via de Cuypersweg langs de woonboten wilt gaan over het fietspad welke nu tijdelijk afgesloten is ivm die nieuwe woningen die gebouwd worden op het voormalig Tuinland locatie, nou daar dus! :)

Willem Pauwelussen zei

Ik had het toch wel leuk gevonden als de afsluiting van het fietspad al zou zijn aangegeven op de kruising van de Berlageweg met de Grandpré Molièreweg, zodat ik daar al weet dat ik via het Zadelpad niet kan rijden en dus daar meteen maar rechtsaf via de Boekenlaan en de Buysstraat naar de Beijumerweg rijd om rechtsaf onder het tunneltje naar huis te gaan. Pas rechtsaf gaan op de kruising Grandpré Molièrewet - Cuypersweg voelt voor mij als een flinke omweg. En blijkt het ook te zijn, de kaart beziende.
Het is de eerste keer niet, en denkelijk ook niet de laatste keer, dat ik constateer dat het de weg-omleggers blijkbaar aan voldoende voorstellingsvermogen ontbreekt omtrent het effect van hun ingrepen op de verkeersdeelnemers.
Zou daar nou helemaal geen toezicht op zijn?

Unknown zei

Geweldige foto!