vrijdag 29 april 2016

BEIJUMSKAP (258)


In het kader van de oranjefeestweek vond ik dat deze oranje kip een plekje op Beijumnieuws verdient. Ik kwam haar met haar vrienden/familie lekker scharrelend tegen in de tuinen van de Wiershoeck.

Een medewerker wist me te vertellen dat het een Barnevelder is. Stel je toch eens voor dat je een kip bent. Dan wil je toch ook lekker buiten rondscharrelen. Ik wil iedereen vriendelijk vragen om voortaan biologische of in elk geval vrije uitloop eieren te kopen. Nu ben ik zelf geen voorstander van het consumeren van dode dieren. Maar mocht je je driften niet kunnen bedwingen koop dan een biologische kip en geen plofkip! Het kost qua geld wat meer, maar ik ben er van overtuigd dat de scharrelende relaxte kip een stuk beter smaakt in alle opzichten. Denk na wat je in je mond stopt.

Foto + tekst: Atsje Straatsma

1 opmerking:

Jan zei

Dit is geen Barnervelder, die zijn enkel of dubbel gezoomd aan de veren.