vrijdag 29 april 2016

OPKNAPPEN BUSHALTE STOEPEMAHEERD SCHIET OP



De verhoogde stoepranden liggen alvast klaar voor de toekomstige (gehandicapte) passagiers om over een week of twee beter in te kunnen stappen. Voor de rest snapt de blogger (niet zo technisch onderlegd) wat ze er allemaal nog meer aan het doen zijn.

Bestrating naast de busbaan in de Stoepemaheerd opnieuw aanbrengen, dat is voor een leek nog wel te zien en te begrijpen. Zie foto links en helemaal beneden.

Op de bovenste en rechter afbeeldingen zien we de genoemde verhogingen waar binnenkort de bussen zullen gaan stoppen.
 Nou niet direct allerlei rare beren op de weg gaan zien, maar ondergetekende stelt zich zo voor dat iemand in een rolstoel een diepere smak naar beneden kan maken. Maar goed, dat zal wel meevallen, er is vast over nagedacht.

Wat een beetje raar is, in de beleving van de blogger, is dat de vuilniscontainers (onderste foto in dit bericht) die voorheen halverwege rechts op de rechter afbeelding stonden niet zijn verplaatst naar de dode rode muur helemaal rechts. Ze zijn de hoek om en voor de ingang van de gymzaal neergezet, zie nog eens hier (foto links).

Er zijn redelijk wat Beijumers die zich verwonderen over het feit dat de bus (Lijn 4) uitsluitend over de noordelijke wijkring richting aankomst- en vertrekpunt Wibena-rotonde gaat. De laatste dagen veelvuldig: "Waarom niet een rondje over de hele wijkring, inclusief het zuidelijk gedeelte ervan? Er wonen toch ook mensen langs de Grevinga-, Bentisma-, Munster-, Froukema-, Barma-, en Doornbosheerd die graag dichtbij op de bus willen stappen?"

De vragenstellers hebben een punt, bewoners uit genoemde heerden moeten helemaal naar Beijum-West of Oost lopen om de bus te kunnen nemen.
De mensen die de huidige busroute door Beijum hebben bedacht zullen er wel voor door hebben geleerd. Maar erg praktisch hebben ze het allemaal niet uitgedokterd.


2 opmerkingen:

Anoniem zei

met de tram was het allemaal nog veel erger geworden. De trambaan kwam via een stukje Emingaheerd en WC West via de noordelijke wijkring maar tot de Dom Helder Camaraschool om daar om te keren en vergat heel Beijum-Oost aan te doen. Knap stom, want juist daar wonen de meeste OV-gebruikers van de wijk. Gelukkig zijn de tramplannen getorpedeerd omdat ze te duur en te onvriendelijk waren voor de stadsbewoners (incl. buitenwijkbewoners). Overigens tegen de wil van de columnist De Beijumer. Deze positieve meneer houdt ook al een juichverhaal houdt over de overvloed aan viaducten op de Oostelijke stadsring. Alsof die niet het omringend restje landschap volledig afsnijden van de zich verplaatsende burger, en alle zandopbrengingen links en rechts het ecologisch evenwicht niet flink hebben verstoord. Je reinste landschapsbederf van de asfalt- en betonjongens.

Anoniem zei

Als ik dat zo inschat is er straks helemaal geen ruimte meer om twee bussen naast elkaar te laten passeren. Gaat nog wat worden als er 2 bussen tegelijk aankomen... welke wiskundige heeft de bouwtekeningen gemaakt? Het meest irritante van dit soort zaken en geldverspilling is dat er nooit een verantwoordelijke is die ontslagen gaat/moet worden :/