Mijnheer, wilt u een gratis Dagblad van het Noorden mee?"
Tegen vijf uur gistermiddag keken de beide jonge dames die we op de foto voor de ingang van Winkelcentrum Beijum zien voldaan en goedgemutst richting de fotograaf/blogger.

Hoe lang hebben jullie hier gestaan? "Vanaf tien uur vanochtend." En hoeveel (proef)abonnementen hebben jullie weten te slijten? "Ieder vijf."
De dames stelden ook een wedervraag: "Weet u hoeveel we verdient hebben door hier te staan?" De blogger zat er niet ver naast.
Tien nieuwe (tijdelijke) abonnees is mooi, maar qua kosten en baten schiet dit allemaal niet erg op voor NDC-Mediagroep.
Dagblad van het Noorden, onderdeel van NDC, is niet meer wat het geweest is, de voormalige nieuwsreus moet bedelend de straat op om lezers te krijgen of te behouden. Maar dat zal de beide dames worst zijn, ze hebben mooi een baantje te danken aan de crisis in krantenland en bij Dagblad van het Noorden.
Het zijn de (digitale) tijden. Vroeger kon je een van commentaar voorziene ingezonden brief schrijven richting Nieuwsblad/Dagblad van het Noorden. Het was afwachten of je brief de kolommen van de krant zou halen. Tegenwoordig zet je je ding gewoon op internet. Op Beijumnieuws bijvoorbeeld.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten