zaterdag 7 december 2013

DECEMBERMAAND IN BEIJUM (1)

Sinterklaas is met z'n Pieten(discussie) teruggereisd naar zonniger oorden. Hij heeft amper z'n hielen gelicht of de Kerstman dient zich aan. Zo gaat dat soms met heiligen, hier niks geen gepraat over liefde en vergeving, nee gewoon keiharde concurrentie. Weg Klaas, Ik De Kerstman heb het nu voor het zeggen.
Op de linker foto is te zien dat het straatbeeld van Beijum zich langzamerhand aanpast aan de komende kerstperiode. De arrensleden en rendieren verlichten reeds vele voortuinen en de kerstmannetjes hangen weer als ware inbrekertjes aan de dakgoten. De most wonderful time of the year komt ook reeds ter uiting in Winkelcentrum Beijum. AH spant de kroon, daar werd vanmiddag rookworst met saus uitgedeeld in de promenade. Om het nog gezelliger te maken waren binnen in de winkel een moeder met zoon uit Bonaire aan het kokkerellen. Zie de bovenste foto, wat ging het hapje er lekker in. Kleurrijk Koken bij Appie, volgens horen zeggen gaat dit warme hapjesfestijn elke vrijdag of zaterdag in december op herhaling. Zie ook de rechter afbeelding. De kerstbomen zijn in de aanbieding. De donkerste dagen van het jaar zijn begonnen. Maar als je goed oplet ziet je her en der licht in de duisternis.

1 opmerking:

Anoniem zei

jammer dat ik de mevrouw en haar zoon gemist heb. ik hoefde niet bij AH naar binnen.
buiten de winkel, in het overdekte gedeelte van het winkelcentrum, stond een medewerkster van AH gratis worst uit te delen, namens de winkeliersvereniging.
een mij onbekende meneer en ik namen ieder een stuk.
een paar minuten later kwamen hij en ik elkaar weer tegen.
na 1 hap had hij de rest weggegooid, zei hij.
ik liet hem 2/3de van mijn stuk zien, om het vervolgens ook weg te gooien.
de reden?
het was VÉÉL TE ZOUT!!
ik sprak er een andere medewerkster op aan.
het merk van de worst?
Unox.
pppffttt, geef mij dan toch maar veel liever de worst, die je op je knieën zittend moet pakken!

gr. therèse