dinsdag 10 december 2013

NOG EVEN OVER DE TOP 100 VAN BEIJUM


Naar aanleiding van het gistermiddag gepubliceerde blogbericht over de Top 100 van Beijum toog ondergetekende even naar de Wegwijzer. Daar houdt het opbouwwerk kantoor en waarschijnlijk weten die er meer over te vertellen. Zullen hier reeds ingeleverde briefjes met favoriete nummers van Beijumers zijn ingeleverd?
Daar kwam Stiel-medewerkster Debora den Haring aangelopen. Debora vertel, wat is dit nou weer voor plan? Dit gaat toch niet werken? "We hebben dit opgezet om tegemoet te komen aan de wensen van omwonenden van het plein waar het feest zal worden gehouden. Het lijkt me prettig voor ze als ze zelf mee kunnen beslissen over welke muziek er zal worden gedraaid. Zodoende wordt het een feest voor iedereen en niet alleen voor jongeren." Ja, daar zit wat in. Niet alleen boem boem en bam bam tijdens de jaarwisseling, maar liedjes die door Beijumers zelf zijn aangevraagd. De doos waar ingevulde Top 100 flyers in gedeponeerd kunnen worden stond helemaal leeg op de balie van de Wegwijzer. "Als jij nou eens het goede voorbeeld geeft en een formulier met je favoriete nummers erop invult. Geef mij die camera maar even." Was het een vraag of was het een opdracht? De ogen keken vriendelijk maar dwingend. Protesteren had geen zin, de opbouwwerkster pakte de regie en de camera. Het resultaat is boven en links te zien. De blogger blijft sceptisch, een feestelijke jaarwisseling staat of valt niet alleen met muziek. Daar komt meer bij kijken.

Maar waarom het geen kans geven? Dus Beijumers, vul uw drie beste popnummers op de flyer in. Als 34 Beijumers hun drie favoriete nummers invullen zonder dat er dubbele bij zitten, is de Top 100 rond.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Die Debora !!!
Fantastisch !
Mijn top drie :

Have A Little Faith In Me : John Hiatt .

Leonard Cohen : Dance me to the end of love .

Michael Prins : Clos to you .

Ga jij ze even invullen Johan ?
Je weet nu hoe het moet .

Anoniem zei

haha anoniempje.
ik ga met je mee wat betreft voorál je middelste keuze. de puurste nostalgie voor me.

Johan...doe je best, hè ;-)??

gr. therèse