dinsdag 15 maart 2016

ER ZWERFT EEN ZWERFBOEK DOOR BEIJUM EN OMSTREKEN....


"Met deze actie wil ik het imago van zwerfboeken een beetje opkrikken. Nu ben ik natuurlijk razend nieuwsgierig wie m'n boek heeft gevonden."

Beijumers herkennen hoogstwaarschijnlijk de locatie waar Engelina Jonk uit Lewenborg gistermiddag om vier uur een zwerfboek heeft neergelegd. Zie foto.

Het is maar de vraag of het boek er nu nog ligt, of dat het aan een rondreis door Beijum of nabijgelegen wijk of dorp is begonnen. Het heet natuurlijk niet voor niets een zwerfboek....

Spannend!
Op de site van Engelina, Schrijfland genaamd, lezen we:
Vandaag heb ik een boek vrij gelaten, het is nu een zwerfboek geworden. Een boek waarvan ik wist dat ik die toch niet meer zou gaan lezen. Het was een leuk moment om mijn boek vrij te laten, ja ik zal het verklappen, waar hoor…… Bij de dierenwinkel in Beijum, een wijk in Groningen onder toeziend oog van Beijumnieuws
Met deze actie wil ik het imago van de zwerfboeken weer een beetje opkrikken. Nu ben ik natuurlijk razend nieuwsgierig, wie of mijn boek heeft gevonden. Wat hij of zij ervan vond om zomaar een zwerfboek te zien liggen… Ook ben ik nieuwsgierig of diegene het boek verder gaat laten rondzwerven.
Dit allemaal kan ik alleen volgen als diegene zich ook meld op  www.bookcrossing.com dus daar hoop ik dan maar op.
Hieronder zal ik in een aantal stappen uitleggen hoe je een boek tot zwerfboek kunt maken:

6 opmerkingen:

Ria zei

Wat leuk dat je het zo een zwergboek noemt.

Een vriendin van mij startte ooit zwerfboekendag en nu is er 4x per jaar een dag, dat mensen massaal hun boeken laten zwerven in heel Nederland :-)

(zie op twitter @zwerfboekendag )

vlindertje73 zei

HA, dat is ook een leuk initiatief. Zijn die boeken dan ook aangemeld op bookcrossing?

Unknown zei

Leuk dit te lezen! Leuke actie opgezet zo...

Ria zei

Hai Vlindertje

Nee, maar dit initiatief startte volgens mij al voordat bookcrossing naar Nederland kwam of hier bekend werd.

vlindertje73 zei

Dat is jammer, het is juist zo leuk, als je paar dagen een later een maitje ontvangt van diegene die jou boek heeft gevonden, het gaat lezen en weer ergens in het "wild" vrij gaat laten.....

Ria zei

Dat lijkt me ook leuk!
Maar mensen, die en zwerfboek meenemen, melden dat vaak wel op twitter :-)