zaterdag 19 maart 2016

OVERAL VOORJAARSBLOEMEN IN DE WIJK


Wat staan ze er pril bij. Duizenden krokussen en narcissen steken momenteel voorzichtig boven de Beijumer klei uit.

 Zie foto. Locatie westelijke ringweg. Op de achtergrond zien we vaag de contouren van basisschool de Beijumkorf.
Eergisteren zag de blogger een jongetje van een een jaar of tien afstappen om een vijftal jonge bloempjes te plukken. Mag niet. Maar ja, een cadeautje voor moeder. Nee, maak maar geen foto en knijp een oogje dicht. Of spreidt de vingers en kijk er doorheen.
Verheugend, over een week begint de zomertijd.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Maak je niet zo druk, dat zijn kinderen! Er staan duizenden crocussen aan de kant. Weet je ook niet mag? Wietplantage houden!.

An zei

Het is wel een mooie discussie. Ik heb eens een ingezonden brief gelezen in de krant, waarin gezegd werd: 'wij betalen er allemaal voor, het is gemeentegeld en dus van iedereen. Daarom mag ik het plukken'. Zelf had ik dat nooit zo gezien, ik vond dat het niet kon. Door dat artikel heb ik een slag om de arm en begrijp ik die mensen beter. En inderdaad, er staan heel veel... en inderdaad....het zijn kinderen.... Tja, er blijft een mooie discussie mogelijk. Doel is uiteindelijk dat je er vrolijk van wordt, toch?