dinsdag 3 december 2013

EVEN UKKIE UITLATEN IN BEIJUM

Het beestje keek zo te zien niet al te blij, maar de vier meiden deden dat wel. Afgelopen zondagmiddag liep ondergetekende het gezelschap dat op bovenste foto is te zien tegen het lijf. 
Wat zijn jullie aan het doen dames? "Wij laten Ukkie even uit." Waar woont het beestje? "In Noorddijk." Natuurlijk wilden ze wel even met Ukkie op de foto. Vier frisse jonge meiden die met een pony door Beijum liepen. Zie ze daar staan, midden op een uitgestorven Plein Oost brak denkbeeldig de zon even door.

Bij het bekijken van de foto valt ondergetekende de plastic zak op die de jonge dame links op de foto met zich meedraagt. Vergeten te vragen, maar misschien was de zak mee om eventuele drollen van Ukkie op te ruimen? Het lieve beestje produceert natuurlijk veel meer poep dan willekeurig welke hond die door Beijum loopt. Zou er een aanlijn-plicht voor pony's bestaan? De dames zagen er positief uit, het zou zo maar kunnen dat ze goed voorbereid op pad gingen.

Hoe doe je dat eigenlijk, je pony uitlaten. Moet je zoiets ook opbouwen? Er is geen onderwerp meer te vinden dat niet op internet staat of wordt 'besproken.' Op Bokt.nl staat: 
Hallo allemaal. Ik wil graag weten hoe ik het beste kan beginnen met het opbouwen van het `uitlaten´. Ook een extra vraagje waar mag je allemaal langs als je dus naast je pony staat. Mij pony´tje is een 85 cm hoge shetlander die ik heb laten kennismaken met allerlij dingen in de bak(o.a. trekker paraplu hond plastic zeilen.enz.)
Dit is een der reacties: 
ik wandel met mijn pony ook best vaak!
ik zelf wandel altijd over de dijk en gewoon door het dorp enz.
maar mijn pony strikt haast nergens van
ik denk dat het slim is om eerst op een rustige plek te beginnen met wandelen
en dan later de drukkere weg op!
tenminste zo ben ik begonnen

Er staat o.a. nog op dat pony's niet op de rijbaan, fietspad of voetpad mogen. Dat lijkt ondergetekende sterk, Ukkie had op die manier nooit Plein Oost kunnen bereiken.

Geen opmerkingen: