Het was de Beijumblogger nooit zo opgevallen. Tot afgelopen woensdag. Hij reed naar de Duitse bouwmarkt vlak naast Beijum om een handigheidje op te halen (waarvoor je wel over Ring Oost moet om er met de auto te komen, of via Zuidwolde), hij zette de knipperlichten naar links aan om de parkeerplaats van de Hornbach op te kunnen rijden, en opeens zag hij reclameborden van concurrerende bouwmarkten langs de weg staan.
Allemachtig, wat kinderachtig, Praxis en Bauhaus.
Of heet dit gezonde commerciele concurrentie?
Zie afbeelding rechts. Hallo Bauhaus, zijn jullie meer dan een bouwmarkt? Wat nog meer dan, soms ook nog een snackbar?
Een bakkerij? Kun je je haren laten knippen bij jullie? Doe toch niet zo aanstellerig.
Stel Winkelcentrum Beijum. Bij de ingang van de AH staan reclameborden voor de Lidl en de Aldi, voor de COOP en voor je Jumbo.
Ok, niet iets om je erg druk om te maken. Waarschijnlijk zijn zowel de Praxis als wel ook Bauhaus erg jaloers op het succes van de Hornbach.
Laatstgenoemde bouwmarkt zal vast geen reclameborden bij de andere bouwmarkten neerzetten. Tenminste?
3 opmerkingen:
In elke plaats waar Hornbach zich wil vestigen, staat al een batterij aan advocaten klaar, namens Praxis/Gamma/Karwei/Formido/Marktkauf/Wickes/Klusmaat/enz. Hoezo kinderachtig?
Aan de lubeckweg bij bauhaus om de hoek hangt een bord van de hornbach. Horbach 9 minuten. Hangt er al langer.
Ik ben een man. Ik let nooit op zulke dingen. Ze gaan hun gang maar.
Een reactie posten