"EN OOK HET IDEE VAN EEN FIETSROUTE PLUS, OVER HET OOSTERHAMRIKTRACÉ WORDT MET ENTHOUSIASME ONTHAALD"
Op RTV-Noord en OOG-tv horen we dat GroenLinks de meest fietsvriendelijke politieke partij is.
Men ijvert o.a. voor de zogeheten fietspaden plus.
Op RTV-Noord en OOG-tv horen we dat GroenLinks de meest fietsvriendelijke politieke partij is.
Men ijvert o.a. voor de zogeheten fietspaden plus.
Door Willem Pauwelussen
Dat is mooi, want daar hebben we in ons stadsdeel wel behoefte aan, en die behoefte werd in: Meer snelwegen maken voor fietsers prima verwoord. Martijn Dijkman pleit daar voor een fietsroute plus langs de Kardingeweg. Hij is sportman en de gezondheid van zijn medemens gaat hem ter harte.
Daags daarna was er in Beijum een
inspraakavond over de Korrebrug. Het verslag is te lezen in: Korrebrugraadsels (bijna) opgelost (infoavond).
Belangrijk citaat hieruit: “En ook het idee van een fietsroute plus, over het Oosterhamriktracé wordt met sympathie onthaald.”
Maar daarna stilte in alle talen. De kruising Kardingerweg-Ringweg is gereed maar fietsen zie je niet op die weg. In ieder geval niet vanaf de bushalte.
De sympathie was blijkbaar louter cosmetisch, denk je dan.
Het zou wel hartstikke mooi zijn als Groen Links dit in het provinciale verkiezingsprogramma zou hebben opgenomen en nog veel mooier als ze concrete plannen heeft om dit fietspad te bewerkstelligen. Eigenlijk verwacht je niks anders.
De bedrijvenvereniging Noord-Oost heeft al de Gjaltema-brug gelanceerd maar ook hierover zwijgen onze overheden, terwijl het zo’n mooie (fiets) verbinding over het Van Starkenborghkanaal kan zijn. Die de overheid niks kost nota bene.
De bedrijvenvereniging Noord-Oost heeft al de Gjaltema-brug gelanceerd maar ook hierover zwijgen onze overheden, terwijl het zo’n mooie (fiets) verbinding over het Van Starkenborghkanaal kan zijn. Die de overheid niks kost nota bene.
We hopen hierover iets van de partij te horen en zullen op deze site daar dan zeker verslag van doen.
(Afbeeldingen van deze site)
(Afbeeldingen van deze site)
2 opmerkingen:
Vanaf het sportcomplex kardinge kunnen fietsen naar de stad scheelt zoveel! Nu moet je links en rechts en links!! Nu doen! Niet wachten! Het had gister al gekund!
Het idee voor de kop boven het verhaal heb ik ontleend aan provo.
Die lanceerde in 1965 het witte fietsenplan.
Dat hield in dat overal in de stad (witte) fietsen werden neergezet als een soort extra openbaar vervoer.
Wikipedia heeft er een interessante pagina over.
Een reactie posten