donderdag 17 juli 2025

AH BEIJUM GAAT (WEER) TWEE WEKEN DICHT

Weer twee weken in de zomer dicht?
 Ja alweer.

Net als in de zomer van 2019. Zie o.a. dit bericht Er werd destijds een hele serie gepubliceerd over de verbouwing (die honderdduizenden euro's heeft gekost).

Foto, bord staat in de promenade van het winkelcentrum.
Er staat op dat de winkel van 10 tot en met 26 augustus gesloten zal zijn en dat er na de heropening meer keuzemogelijkheden aanwezig zullen zijn.

Een jaar geleden kreeg AH Beijum een nieuwe eigenaar Die zal zijn best doen maar het is (nog) niet gelukt om meer bezoekers in geheel Winkelcentrum Beijum te ontvangen. Of zoals middenstanders deze blogger influisteren: "Het geheel holt hier achteruit."

De conclusie dat de AH zes jaar geleden mislukt is gerenoveerd lijkt gerechtvaardigd. Na de zeer kapitale ingreep in 2019, de blogger hoorde een bedrag van +1miljoen euro, moet er nu alweer een kapitaal tegenaan gegooid worden om de winkel ditmaal wél aantrekkelijk te maken. Een winkel verbouwen hoeft echt niet om de zes jaar.

De huidige eigenaar draagt de erfernis van het Meins-tijdperk met zich mee. Wat een onaantrekkelijke zaak.
Te hopen valt dat na de de komende verbouwing er een écht aantrekkelijke Albert Heijn in Winkelcentrum Beijum aanwezig zal zijn.

Voor de AH zelf, voor het hele winkelcentrum en voor de Beijumers die het liefst boodschappen gaan doen in een eigen bruisend Winkelcentrum Beijum

46 opmerkingen:

Anoniem zei

Johan, je kunt mevrouw Alice Meins niet verwijten dat Albert Heijn Beijum na zes jaren weer wordt gerenoveerd. Dat is uiteraard een beslissing van de nieuwe eigenaren.

Verder schrijf je: "De conclusie dat de AH zes jaar geleden mislukt is gerenoveerd lijkt gerechtvaardigd." Deze conclusie lijkt me onjuist toe, omdat het wederom de nieuwe eigenaren zijn die deze renovatiebeslissing hebben genomen, gegeven de vrijheid van ondernemen. Ze hebben kenbaar een andere kijk op het Winkelcentrum Beijum. Dat is hun goed recht.

Ik heb vernomen dat de entree van Albert Heijn Beijum aan de westzijde komt. Bij Gall & Gall en Primera Hopster. Ik vermoed in relatie met preventie van diefstal van winkelkarretjes. In de corridor komen nieuwe tegels. De donkerrode tegels verdwijnen.

Je schijft dat " het (nog) niet gelukt is om meer bezoekers in geheel Winkelcentrum Beijum te ontvangen". Ook dit feit, indien het waar is, valt niet te verwijten aan Alice Meins. Met Etos Meins gaat het goed, zo vernam ik onlangs.

Ondanks het feit dat mevrouw Meins geen franchiser meer is van Albert Heijn in Beijum, dwaalt haar geest volgens jou nog steeds rond. Je schrijft: "De huidige eigenaar draagt de erfernis van het Meins-tijdperk met zich mee. Wat een onaantrekkelijke zaak." Einde citaat. Waarom deze kwetsende woorden richting Alice Meins? Waarom zo persoonlijk?

Kees Huizenga

Anoniem zei

Het plan om alles wat ooit nog herinnert aan Meins uit te wissen juich ik van harte toe. De AH is al flink beter geworden het afgelopen jaar. Hopelijk wordt het nog beter nu.

Anoniem zei

Veel klanten zijn weggebleven al heel lang geleden bij deze AH.
Ahold had al heel lang een probleem met franchise onderneemster A. Meins. De zaak zag er altijd vies uit ze liep de kantjes eraf met heel veel hygieneregels etc. Diverse inspecties zijn er geweest. Om nog maar te zwijgen over haar verschrikkelijke houding tegenover haar personeel. Het was een vies klantonvriendelijk filiaal en ja dan is het persoonlijk omdat er ook één persoon voor verantwoordelijk voor was en dat was nu éénmaal A. Meins.
Ik hoop dat de zaak leuk wordt verbouwd en dat langzaam aan de klanten weer terugkeren!


Anoniem zei

Een mooie preek Huizenga maar er is één persoon verantwoordelijk voor de jarenlange neergang van de winkel en indirect van heel WCBeijum. En dat die de verbouwing in 2019 niet goed heeft laten uirvoeren spreekt voor zich.

Anoniem zei

En dan de belangrijkste oorzaak van de neergang AH : De AH producten zijn veeeeeeeeel te duur !! Vanwege de economische crisis wijken mensen simpelweg uit naar voordeelsupers. AH heeft niet alleen veel te veel keus, maar doet ook andere wikkels om de dezelfde producten van dezelfde voedselproducenten die aan voordeelsupers leveren. AH franchisers zou je dus ook eenvoudig oplichters en roversbendes kunnen noemen.

Johan Fehrmann zei

Ik vind dat laatste nogal een aantijging. Gelukkig niet speciaal gericht op de vestging in Beijum anders zou het smaad zijn. Dat met die wikkels vraagt om bewijs.

Anoniem zei

Het begrip wikkels dient breed opgevat te worden. Het kan ook een andere pot, blik of doos betreffen met exact dezelfde productinhoud en uiteraard een totaal verschillende (hogere AH-) prijs. Lees de naam van dezelfde producent of fabrikant !

Anoniem zei

Wappies doen niet aan bewijs. Die doen aan hun eigen waarheden.

Anoniem zei

Hierboven schrijft een anoniem persoon: "En dan de belangrijkste oorzaak van de neergang AH : De AH producten zijn veeeeeeeeel te duur !! Vanwege de economische crisis wijken mensen simpelweg uit naar voordeelsupers. " Einde citaat.

Aan die hoge prijzen kon mevrouw Meins niets doen. Ook niet de huidige broers Van der Heide. De prijzen van AH worden centraal vastgesteld. Zie verder de landelijke bonuskrant.

Ik koop veel producten in de Bonus en via de Bonus Box (BB). Over de boodschappen bij AH heb ik gemiddeld 25% tot 30% korting. Mede door de afprijzingen van 35%, 40% en soms 70%.

Ik verneem graag of in het verleden overtredingen van ARBO-wetgeving bij AH Meins hebben plaatsvonden. Zijn er uitspraken bekend van de Arbeidsinspectie? Heeft AH Meins boetes of waarschuwingen ontvangen van de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA)? Zijn er vakbonden, die klachten van het personeel van AH Meins hebben ontvangen? Zo niet, dan...

In rede: als het nu, een jaar na de overname door nieuwe eigenaars, nog steeds slecht gaat met AH Beijum kun je dat mevrouw Alice Meins niet verwijten. Bovendien hoor ik van personeelsleden van AH Beijum dat het beter gaat. Welke middenstanders binnen het WC Beijum zeggen: "Het geheel holt hier achteruit"? Ik wil graag nader bewijs zien.

Pakketbezorger DHL is uit het WC Beijum vertrokken, omdat de ondernemers in kwestie te veel tijd kwijt waren aan DHL-bezigheden. Speelgoedwinkel Intertoys is vorig jaar helaas uit Beijum verdwenen, maar er is tot op heden geen nieuwe invulling gegeven aan een café-restaurant binnen de voormalige Intertoys-locatie. Met een slimme opening naar de bushaltes. Een jaar geleden diende ik dit voorstel in bij AH Van der Heide. Tevens bij de VBNO (Vereniging Bedrijven Noord Oost). Een aantrekkelijk restaurant, waar men, jong en oud, kan lunchen, etc., zou het Winkelcentrum Beijum ten goede komen. Tevens goed voor de wijkcohesie.

Feit blijft dat het verdwijnen van Intertoys niet te wijten valt aan mevrouw Alice Meins. Zij kan er eveneens niets aan doen dat de dierenspeciaalzaak in Beijum zware concurrentie heeft van Hornbach aan het Boterdiep.

Kees Huizenga

Anoniem zei

DHL is vertrokken uit Beijum omdat ze de medewerkers van dierenwinkel asociaal hebben behandeld. Kees doet weer eens allerlei aannames.

Anoniem zei

AM kan het vast niet waarderen dat Kees etterlijke keren haar volledige naam opschrijft. Beetje dom. Nergens staat dat ze verantwoordelijk is voor de sluiting van Intertoys.

Anoniem zei

Doe een bericht over een supermarkt, gooi er een kwartje in en je hebt weer maanden reactieleesplezier!

Anoniem zei

1. Johan Fehrmann schreef op 17 juli 2025 het volgende op Beijumnieuws:

“Een jaar geleden kreeg AH Beijum een nieuwe eigenaar. Die zal zijn best doen maar het is (nog) niet gelukt om meer bezoekers in geheel Winkelcentrum Beijum te ontvangen. Of zoals middenstanders deze blogger influisteren: "Het geheel holt hier achteruit."

De conclusie dat de AH zes jaar geleden mislukt is gerenoveerd lijkt gerechtvaardigd. Na de zeer kapitale ingreep in 2019, de blogger hoorde een bedrag van +1miljoen euro, moet er nu alweer een kapitaal tegenaan gegooid worden om de winkel ditmaal wèl aantrekkelijk te maken. Een winkel verbouwen hoeft echt niet om de zes jaar.

De huidige eigenaar draagt de erfenis van het Meins-tijdperk met zich mee. Wat een onaantrekkelijke zaak.
Te hopen valt dat na de komende verbouwing er een ècht aantrekkelijke Albert Heijn in Winkelcentrum aanwezig zal zijn.”

Einde citaat.


Mijn conclusie is dat uit dit citaat blijkt dat Beijumnieuws de eigenaresse van AH Meins nog steeds verantwoordelijk houdt voor “het achteruit hollen” van het huidige Winkelcentrum Beijum. Hij schrijft zelfs over “de erfenis van het Meins-tijdperk”. Tot op de huidige dag! Albert Heijn Beijum trekt de meeste bezoekers van het WC Beijum.


2. Een paar maanden geleden heb ik met de eigenaresse van de dierenspeciaalzaak gesproken. Zij is inderdaad misbruikt door DHL. Met een zeer, zeer karige vergoeding per verwerkt pakket. Zij kapte op eigen initiatief met DHL. Volledig terecht.

Kees Huizenga

Chris zei

Helaas is het niet zo eenvoudig om voldoende en koopkrachtige bezoekers naar het winkelcentrum te krijgen. Het is de vraag of er naast de Lidl wel ruimte is in Beijum voor een dure supermarkt als Albert Heijn.

Het lijkt erop dat Alice Meins het in feite al veel eerder opgegeven had om dit filiaal in de benen te houden. Waarschijnlijk als gevolg van slechte financiele resultaten en hoge derving doordat veel versproducten over datum gingen omdat er simpelweg te weinig omzet in zat.

Bij de verbouwing in 2019 zal de winkelinrichting mede bepaald zijn door de specialisten van Albert Heijn. Dus of het dan de schuld van Alice Meins is dat de inrichting van de winkel niet gewaardeerd wordt door de klanten? Het blijft verder een ongelukkige winkelruimte, met lage plafonds en veel betonnen draagkolommen. Dat is niet aanpasbaar, dus de mogelijkheden blijven beperkt.

Het zal mij benieuwen of dit Albert Heijn filiaal weer goed renderend wordt. Of zou Alice Meins het bij het rechte eind gehad hebben door er geen geld meer achteraan te gooien?

Wat betreft het pakketpunt van DHL, het is algemeen bekend dat er een heel lage vergoeding wordt betaald voor de uit te voeren werkzaamheden. Het is aan de ondernemer of hij/zij desondanks een pakketpunt wil aanhouden. Het aanhouden van een pakketpunt levert niet zozeer geld op, maar wel traffic in de winkel.

Het idee is dat deze bezoekers wel extra omzet genereren doordat ze bij het afhalen van een pakketje ook andere aankopen doen. Maar ik kan me zo voorstellen dat deze synergievoordelen erg tegenvallen bij een pakketpunt in een dierenspeciaalzaak. Dus dan kan het verstandig zijn om er mee te stoppen.

@Kees, horeca in het winkelcentrum wordt nooit rendabel. Daar is geen publiek voor, zelfs een broodjescorner in de Albert Heijn heeft het niet gered. Ook het cafetaria is al ter ziele.

Han Borg zei

Ach ja: Albert Heijn in Beijum. Nu ik er al bijna vijf jaar niet meer woon kijk ik terug op een flink aantal jaren vol ergernis. Het was gewoon een slecht geleid filiaal. Dat de gebroeders Van der H. van de twee filialen aan de Rijksweg deze tent overnamen moet voor velen een opluchting hebben betekend. Zelf doe ik mijn boodschappen nu voornamelijk in het Winkelcentrum van Vinkhuizen: een verademing vergeleken met WC Beijum. Een uitstekende Lidl, een uitstekende AH en een grote Aldi in een wijk, die niet veel verschilt van Beijum als het gaat om de samenstelling van de bevolking. En WC Paddepoel ook nog eens op (bijna) loopafstand…

erpee zei

Mensen… wat maken jullie je druk om niks. Het is maar een buurtsupermarkt in een achterstandswijk. Wat verwacht je dan?

van der Heide zei

Er is het afgelopen jaar op diverse punten een hoop veranderd, zowel voor als achter de schermen. Wij zijn erg blij met de positieve feedback van klanten, medewerkers en ondernemers. De winkel heeft een positieve groei doorgemaakt tegen de landelijke trend in, dit geeft ons vertrouwen dat we de juiste koers aan het varen zijn. Het laatste Belangrijke punt is de winkelindeling. Er komt meer keus maar ook een indeling die veel ruimer zal ogen en voelen. Wij hopen met de verbouwing een positieve impuls te kunnen geven aan het gehele centrum. Wij hebben gehoord dat er gesprekken gaande zijn met ondernemers die interesse hebben in het leegstaande pand waar voorheen de speelgoedwinkel in zat, en hopen dat deze weer snel gevuld zal zijn. In Nederland zijn de prijzen van boodschappen aan de hoge kant, AH is met het assortiment, de huismerken en bonusaanbiedingen een aantrekkelijke speler in de markt en doet het in een wijk zoals Beijum erg goed. Nog een paar weekjes geduld en dan hebben we in Beijum de nieuwste (en mooiste??) AH van Nederland.

Anoniem zei

Wat is het probleem het heeft alleen maar voordelen zou ook als eigenaar mn eigen identiteit willen in mn zaak en alles verandert heel snel dus ook in zes jaar.Die twee week overleven we echt wel en juist gepland in de vakantie top!

Anoniem zei

Dat lijkt mij sterk. Kom met bewijs voordat je dit schrijft. Sinds de nieuwe eigenaar is deze A.H..enorm.vooruut gegaan. En is niets duurder dan andere winkels.

Anoniem zei

En een mooie markt daar op donderdag, niet te vergeten. Is hier ook een gemis.

Anoniem zei

Voor de goede orde: het Winkelcentrum Beijum is een bovenwijks pronkjuweel. Het WC Beijum bedient klanten uit Beijum, uit De Hunze/Van Starkenborgh, uit Lewenborg, uit Noorddijk, uit het oostelijk deel van de Korrewegwijk, uit Zuidwolde en Bedum (forenzen), uit Noorderhoogebrug, uit Oosterhoogebrug, etc. Ik schat een gebied van circa 75.000 inwoners.

De wijk Beijum is geen achterstandswijk. In onze wijk staan veel koopwoningen. Het percentage is mij onbekend, maar ik schat tegen de 30%. In huurwoningen wonen veel personen met een redelijk inkomen, waaronder scheefhuurders. Een achterstandswijk wordt vooral bepaald door asociaal gedrag van de bewoners en slechte wijkvoorzieningen. De wijkvoorzieningen in Beijum zijn volgens mij in het algemeen goed tot zeer goed. De wijk Beijum zit bijna permanent in de fase van de wijkvernieuwing.

Ik verlang naar een spoedige aanpak van het voorplein en het achterplein van het Winkelcentrum Beijum. Met een blokkadesysteem voor winkelkarretjes, zoals bij JUMBO aan de Kop van de Korreweg.

Kees Huizenga

Anoniem zei

Een kroonjuweel hahahahaha. Hoe kom je erbij.

Anoniem zei

Ik vind de AH al stukken beter dan eerder. Veel minder lege vakken, dat was mijn grootste ergenis. Ik vind de winkel ook helemaal niet logisch ingedeeld, ik loop altijd naar alles te zoeken dus ik begrijp volledig dat de nieuwe eigenaar het weer anders wil doen.

Overigens had de vorige eigenaar wel degelijk iets te maken met het vertrek van de Intertoys. AH was (is?) ook eigenaar van het volledige winkelcentrum. Intertoys is vertrokken omdat ze de huur veel te hoog vonden. Daarover is meermaals geprobeerd te onderhandelen met de eigenaar van het pand, maar dat heeft niet geleid tot een lagere huur.

Anoniem zei

De verbouwing van 2019 was een aanfluiting, vanaf dat de verbouwing van toen klaar was waren er alleen problemen, lekkages, open plafondplaten etc. Het stonk er zelfs, tot ip heden ia de AH in Beijum een aanfluiting, veel artikelen niet aanwezig, te jonge personeel, er werd zelfs een bus met vluchtelingen uit Oekraine oid geplaatst in de AH, mensen spreken geen Nederlands en wisten niets, overigens meeste personeel is erg onvriendelijk. AH aan de rijksweg, daar kan de eigenaar van nu en toen iets van leren (AH Beijum). Wat trouwens helemaal een lachertje is, het personeel van de AH staat ook in de Etos, nou vraag dan maar eens om advies, de vakkenvuller, kassiere weet helemaal niets hahaha. Maar ja, weer terug naar de komende verbouwing, na de verbouwing van Meins, wat gooien we er nu tegen aan, weer een miljoentje hier en/of daar?, ik, we gaan wel naar de AH aan de Rijksweg, vol lof over daar👍🏼

Anoniem zei

Boeven zijn het, ze halen heel wc Beijum neer..

Anoniem zei

Een poolse kroonjuweel🤪

Anoniem zei

Achterstandswijk?, mss in den beginne, maar nu echt niet meer...

Anoniem zei

Vorige eigenaar was een BOEF, heeft wc Beijum om zeep geholpen.

Anoniem zei

Ze was, is een BOEF

Anoniem zei

Over de dierenwinkel. De vergoeding, al dan niet laag, was niet het probleem, ook niet het gebrek aan bonusverkoop. Het ging hem puur om het asociale gedrag van DHL. Heel vaak kwamen ze later dan de harde afspraak en bij communicatie daarover konden ze een grote mond terug krijgen. Daarom heeft de dierenwinkel hun de deur gezegd. Dit heeft de eigenaresse mij zelf verteld.

Johan Fehrmann zei

Het waren en zijn geen boeven

Anoniem zei

AH Meins bestaat gelukkig niet meer. Wat een aanfluiting was dat joh. Met name de laatste jaren. Geen personeel, onbeschoft wat er wel werkte.
Geen voorraad.
Super onlogische indeling van de verbouwde winkel. Volgens mij heeft ze die indeling zelf bedacht, haha echt niet best.

Nee Meins kan beter haar laif hoes sluiten en die Anders winkel sluiten. Daar komt werkelijk nooit iemand. En als er wel iemand binnen is, dan schrikt die zo hard van de prijzen daar dat ze binnen 2 minuten buiten staan.
De Etos verkopen aan vd Heide is het beste.

Vd Heide, veel succes! Maak er wat moois van!

Johan Fehrmann zei

Er worden geen reacties over 'boeven' en 'tokkies' meer toegelaten.

Anoniem zei

Er komen veel meer zelfscankassa's bij AH Beijum. Veel kassa's met een personele bediening verdwijnen. Er blijft één kassa over voor contant betalen. Alleen bij grote drukte kun je bij één andere kassa gaan pinnen. Voor personen met een fysieke handicap kan dit extra belastend worden. Met name voor ouderen. Voor mij zal het een kwestie van wennen en aanpassen zijn. Gisteren hoorde ik deze informatie uit betrouwbare bron.

Aangaande deze materie is geen grootschalig klantenonderzoek verricht. Ik betreur dit.

Kees Huizenga

Han Borg zei

Anoniem doelt - neem ik aan - op de donderdagse wijkmarkt in Vinkhuizen. Die is inderdaad van behoorlijke kwaliteit, zeker als je het vergelijkt met de wat armetierige wijkmarkt op het parkeerplein achter WC Beijum (de groenteboer niet te na gesproken: nog altijd sympathiek)

Anoniem zei

Het zou voor de wijk goed zijn als Alice Meins haar nog zielige winkeltjes verkoopt en of sluiten. Etos is prima bedrijf, maar die 2 winkeltjes links en rechts ervan...mijn hemel, dat ziet toch iedereen dat die winkels volledig geen zin hebben. Voor iedereen beter als ze de wijk definitief verlaat. Het wordt daarna alleen maar beter, kijk nu maar eens naar de AH. Ongelooflijk hie die winkel is verbeterd. Ik hoop dat Alice het zelf ook gaat inzien, gewoon definitief vertrekken! Hou de eerste aan jezelf!

Anoniem zei

Mooi, weg met de boomerkassa's. Neemt te veel ruimte in en kost teveel aan personeel. Als je niet zelf je boodschappen kunt of wilt scannen en met een chip kunt of wilt betalen dan huur je maar iemand in die het voor je doet zodat de rest van de vooruitgang niet op jou hoef te wachten.

Chris zei

Kennelijk vinden de potentiele klanten het toch geen pronkjuweel, want ze laten het winkelcentrum links liggen. Ze besteden hun geld liever ergens anders.

In Beijum staan relatief weinig koophuizen. Dat was ooit anders bedoeld, maar door de crisis in de jaren 80 is er relatief veel sociale huur neergezet omdat de koopwoningen onverkoopbaar waren. Als er op dit moment een nieuwbouwproject wordt ontwikkeld, is het uitgangspunt vaak 70% koop en 30% huur.

Verder is het nog steeds een achterstandswijk. Want Kees, asociaal gedrag is er genoeg. Zie onder andere de vervuiling van de buitenruimte en de vele slecht onderhouden tuinen.

Chris zei

Albert Heijn weet prima wat ze doen. Ze hebben veel ervaring met het plaatsen van zelfscan kassa's en de effecten daarvan. Heel Nederland staat er al vol mee, dus daar hoeven ze echt geen onderzoek naar te doen.

Anoniem zei

Ik heb nog nooit van "boomerkassa's" gehoord. Aardig bedacht. Heerlijk discriminerend en hoogmoedig van toon! In samenhang met "de rest van de vooruitgang" (de meerderheid?).

Bij die zelfscankassa's moet toch extra personeel staan? Wordt altijd bij diefstal ingegrepen? Of niet, om moeilijkheden te voorkomen? Komt er bij elke zelfscankassa een videocamera? Dat lijkt me erg raadzaam toe. Het uitlezen kost veel tijd en dus geld.

Stel dat een klant een zeer vol winkelwagentje heeft. Of een volle blauwe mand. Alle producten moeten gescand worden. Andere klanten kunnen dan ongeduldig worden. Bij een kassa met een personele bediening is er minder kans op gemor en agressief gedrag. Voor een mandje met weinig producten is een zelfscankassa erg handig. Maar niet voor een vol winkelwagentje. Daarom lijkt het mij slim toe een één kassa met bediening te reserveren voor klanten met volle winkelkarretjes of volle winkelmandjes. Anders ga ik naar de kassa waar ik enkel met contant geld ga afrekenen. Het alternatief voor mij is de JUMBO aan de Kop van de Korreweg. Of een supermarkt in Lewenborg en/of in de Korrewegwijk.

Kees Huizenga

Anoniem zei

De AH vindt het geen enkel probleem als boomers naar de buurtkruidenier gaan omdat ze weigeren met de vooruitgang mee te gaan. 1 personeelslid kan makkelijk 4 zelfscankassa's bedienen, dat is een besparing van 75% Bovendien nemen zelfscankassa's veel minder ruimte in, kunnen er dus meer geïnstalleerd worden en dus hoeft iedereen minder lang te wachten. Als zelfscankassa's geen financieel goed idee waren dan zouden winkels ze niet nemen.

Anoniem zei

1. Correctie en aanvulling

Een goed bericht voor de zgn. "boomergeneratie" en lieden die graag niet te vaak kleine boodschappen doen bij Albert Heijn Van der Heide III:

vanavond hoorde ik van een werknemer van de AH-supermarkt in Beijum dat er twee kassa's overblijven voor personele bediening. Bij beide kassa's kan, indien noodzakelijk, per pin en contant betaald worden. Geen enkel persoon wordt gedwongen om zelf de gekochte producten te gaan scannen. Stel dat er niemand achter de kassa zit, dan kan ik altijd om een kassier (m/v) verzoeken. Dat geldt voor iedereen.


2. Compliment

Een compliment voor de gebroeders Van der Heide dat aan de oudere klanten in Beijum en omgeving gedacht wordt. Tevens aan kinderrijke gezinnen en lieden die slechts één keer per week bij AH Beijum Van der Heide III grootschalig gaan winkelen.


3. Conclusie

Bij de vernieuwde Albert Heijn in Beijum is eind augustus 2025 en later geen probleem met zelfscannen of aan de kassa betalen. Keuzevrijheid staat centraal. Niet het paaien van "de rest van de vooruitgang"! Geen extra belasting voor mantelzorgers! Er zijn geen hindernissen voor personen die graag persoonlijk bediend willen worden bij de kassa. Waarvan akte.

Kees Huizenga

Anoniem zei

De gemiddelde klant maakt liever gebruik van een zelfscan kassa. Zeker met een handscanner of app op de telefoon is dat namelijk veel praktischer. Je hoeft geen boodschappen meer uit de kar te halen en op de band te leggen.

Nadeel is de grotere kans op winkeldiefstal. Op dat vlak staan de technische ontwikkelingen echter ook niet stil en komen er steeds meer technieken beschikbaar om winkeldiefstal te signaleren. Die controle bestaat echt niet alleen uit een willekeurige steekproef bij het afrekenen.

Anoniem zei

Kees trekt weer eens onzinconclusies. De AH is er niet om het jou makkelijk te maken maar om zoveel mogelijk omzet te draaien. Die twee boomerkassa's die overblijven zijn over een paar jaar gehalveerd en uiteindelijk kun je als moeilijkdoener alleen nog eventueel terecht bij de kiosk/service/boomerpaal.

Anoniem zei

Wat is een "boomerpaal"? Een apart AH-servicepunt voor ouderen? Het wordt steeds leuker! "Moeilijkdoener"? De AH-balie is er toch voor iedereen?

Beste anoniem, vol woede en verbale agressie: het aantal ouderen zal tot zeker het jaar 2040 verhoudingsgewijs steeds meer stijgen in Nederland. Ook binnen de EU en het Verenigd Koninkrijk. Het bedrijfsleven zal hier op inspelen! Dit is nu al het geval. Met andere woorden: het bedrijfsleven past zich aan aan de ouderengeneratie. De boomergeneratie was vroeger die groep van de bevolking, welke is geboren tussen 1945 en 1950. Dit begrip wordt steeds ruimer opgevat. Geëxtrapoleerd.

Kees Huizenga

Chris zei

Na de verbouwing zal de servicebalie waarschijnlijk terugkomen in een afgeslankte vorm op het betaalplein. Zo is dat recent al ingevoerd in andere filialen.

De oudere generatie gaat gewoon mee in de ontwikkelingen in de maatschappij. De behoefte aan ouderwetse kassa's zal rap verdwijnen, ook onder ouderen en hulpbehoevenden.