zondag 30 juni 2019

AH BEIJUM GAAT DRASTISCH RENOVEREN


"De winkel gaat totaal anders worden. De buitenmuren blijven staan maar daarbinnen zal alles gaan veranderen." 

Het zong al door de wijk, AH Beijum gaat zich vernieuwen.

De Beijumblogger sprak de afgelopen dagen een paar medewerkers. De een hield zich op de vlakte, de ander was loslippig.

Feit is, van 7 t/m 20 augustus is de grootste supermarkt van Beijum gesloten.

Zie afbeelding rechts.

Ook een supermarkt moet met zijn tijd meegaan.
De AH betrok begin deze eeuw de grootste ruimte in het toen nog nieuwe Winkelcentrum Beijum.

De winkel kwam vanaf de plek waar tegenwoordig de Lidl zit, zie nog eens dit bericht

Zes jaar geleden werden er nog nieuwe kassa's geplaatst, zie nog eens dit bericht

Wat gaat er in augustus gebeuren?
In elk geval worden er zelf-scan kassa's geplaatst. Klanten kunnen vanaf driekwart augustus zelf afrekenen.

De hele indeling van de winkel zal gaan veranderen. Alles gaat over de kop, zal gaan veranderen. De rookwaren blijven nog te koop maar de service-balie zal kleiner worden.

Naar verluidt gaat er ook nog wat met de achter de winkel liggende (vanaf de voorzijde bekeken) slijterij gebeuren, hoe en wat is ondergetekende nog niet duidelijk.

Twee weken dicht midden in de zomervakantie. Dat zal een economische reden hebben, de halve wijk is die periode immers op vakantie. De Duitse supers op Oost en West hebben tijdens de sluiting tijdelijk het alleenrecht, het zal er even drukker worden.

Maar dan, 22 augustus, hoe zal de nieuwe Appie er in Beijum dan uitzien?
De tijd zal het leren.

Een Beijumse die in een AH filiaal in de stad werkt: "Het werd ook een keer tijd, AH Beijum is hopeloos verouderd."

12 opmerkingen:

Han zei

En ls ze nu die achterlijke tassencontrĂ´les ook nog eens afschaffen, dan kunnen ze mij misschien als klant terugkrijgen. Geen enkele AH in de stad Groningen, of andere supers in onze eigen wijk of daarbuiten, doen daar aan. Maar zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten, nietwaar?

Anoniem zei

Hehe, eindelijk zelfscankassa's.

Anoniem zei

Het zou inderdaad eens tijd worden! Fijn dat eindelijk zelfscankassa's komen.

Anoniem zei

Alle gekoelde producten zoals de maaltijden, de zuivel enz. gaan achter glazen deuren. Energiebesparend dat wel maar uiterst lastig zo niet onmogelijk voor rolstoelers en scootmobielers om nog zelfstandig hun boodschappen te doen.

Koos zei

Nou mooi weg blijven dan. Je heb vast een zwaar leven als je dat belangrijk vind.

Anoniem zei

Blijkbaar is het nodig, er wordt daar veel gestolen...

Anoniem zei

Als er een schone en klantvriendelijke AH voor terug komt, kan ik eindelijk weer 's boodschappen doen in eigen wijk. 't Zal mij benieuwen.

Anoniem zei

Dat weegt niet op tegen het flinke aantal koopkrachtige Beijumers dat inmiddels uitwijkt naar een vrolijk filiaal als de AH aan de Rijksweg. Winkeldiefstal is ook veel aan de orde bij bijv AH Selwerd en Floresplein, maar daar staat klantvriendelijkheid wel voorop.

Han Borg zei

Reactie 1, op Koos: dat valt wel mee, hoor. Ik word als klant liever vertrouwd dan dat ik met wantrouwen word bejegend. Reactie 2, op Anoniem 1 en 2: misschien is diefstal een groot probleem in Beijum en waarschijnlijk ook elders, maar als je je personeel gewoon beter laat opletten in de winkel zelf zul je daar aardig wat mee ‘afvangen’. En het klopt dat AH Beijum klanten verliest aan o.a. de winkels aan de Rijksweg en Selwerd. Maar kennelijk nemen ze dat in Beijum voor lief. Ik heb wel eens uitgerekend dat ze aan omzet alleen aan mijn gezin al zo’n €5000 per jaar kwijt waren, zeker toen er nog nauwelijks alternatieven als bijv. de Lidl waren. Tien van dat soort gezinnen is toch mooi € 50.000 per jaar....omzetverlies.

Bert zei

Ook al krijgen ze er gouden stellingen. Mij zien ze er niet meer terug. Kom er al jaren niet meer. Ik word net als Han liever vertrouwd als klant. En ik kom graag in een schone winkel met VERSE producten. Ze verliezen aan ons ook veel omzet. 150 euro per week sowieso.

Anoniem zei

Ik zit in een scootmobiel en is goed te doen met die deuren hoor

Knapper zei

Dezelfde klantonvriendelijkheid met de daarbij behorende arrogantie, van managers (en diens personeel), in een NIEUW jasje. Rijksweg nog steeds favoriet voor mij.