zondag 28 augustus 2011

HAALT DE VW- JETTA DE KERST?

Het Beijumer autobedrijf van Koos Visser heeft in juni z'n stinkende best gedaan om m'n bejaarde Jetta weer door de APK-keuring te slepen. Ik ben te gehecht aan het beestje om hem zomaar op de sloop te dumpen, door Visser en Co kon de basis van vele Beijumrijders weer een jaar mee. Dacht ik. Op vakantie geen centje pijn, m'n rode vriend bracht me overal waar ik heen wilde. Maar afgelopen woensdagochtend vanaf het Julianaplein naar Beijum begon het rode lampje van de koelsvloeistof ineens te branden. Gloeiende gloeiende, direct met alarmlichten aan de kant met die handel. Motor kap open gemaakt en nog een keer een gloeiende gloeiende-moment, maar dan een letterlijke: de koelvloeistof spoot kokend ergens in de buurt van het motoblok naar buiten. Zou het de koppakking zijn? Zo ja, dan was dit het laatste ritje met de Jetta, een koppakking laten maken kost honderden euro's, je kunt niet oeverloos aan de gang blijven met reparaties voor zo'n oude bak.
De volgende dag werd de zieke Jetta bij Beijumnieuws-sponsor en autodokter Koos Visser afgeleverd. Dat waren spannende momenten, zou m'n vriendje een dodelijke injectie krijgen, of zou Visser hem kunnen reanimeren?
Het laatste geschiedde, de auto is vakkundig gemaakt. Een pak van m'n hart. Het was geen lekke koppaking, wel moesten een paar toeters en bellen vervangen worden die vlak bij het motorblok kapot waren gegaan en de koelvloeistof de vrije doorgang hadden verleend. Daar zit je weer met een - vriendelijk berekende- rekening voor gemaakte kosten. Hoeveel blijf je investeren in een bejaarde vriend? Moet ik hem een keer inruilen voor een jongere die er beter, sterker en vitaler uitziet? Wat is het volgende mankement?
Ik moet natuurlijk niet te sentimenteel gaan doen, maar voor het geval dat heb ik vanmiddag nog een auto-Beijumrijder opgenomen. Voor autobedrijf Visser, zie logo links, die kunt u activeren.

Geen opmerkingen: